Aangepaste advertentiepagina vergroot succes Marktplaats-gebruiker
Gebruikersonderzoek leidt tot gewijzigde lay-out van ruim 5.5 miljoen advertenties
Emmeloord, 25 augustus 2009 - Grotere foto's, een betere printfunctionaliteit en belangrijke informatie overzichtelijk geclusterd boven in beeld. Vandaag wijzigt Marktplaats.nl de lay-out van ruim 5.5 miljoen advertentiepagina's. Op deze manier wordt de site nog gebruiksvriendelijker en zijn adverteerders nog succesvoller.
De aanpassingen zijn het gevolg van uitgebreid onderzoek. Zo werden de wensen en suggesties van gebruikers geïnventariseerd en verschillende ontwerpen zijn bij hun getoetst. Een van de uitkomsten: grotere foto's zorgen voor een snellere verkoop en leiden tot betere verkoopresultaten. Daarom ontwikkelde Marktplaats.nl de mogelijkheid van een pop-up functionaliteit, waardoor gebruikers eenvoudig alle foto's op een advertentiepagina op een groot formaat kunnen bekijken en er doorheen kunnen bladeren.
Gebruikersvriendelijk en transparant
De
"Marktplaats is continu bezig om de site zo gebruikersvriendelijk mogelijk te maken", legt Francine van Dierendonck, marketingdirecteur bij Marktplaats.nl uit. "Daarom luisteren we goed naar onze gebruikers. We willen hen helpen om succesvol te zijn in het kopen en verkopen van hun producten en diensten. Belangrijk uitgangspunt is daarbij steeds dat de consument de best mogelijke deal kan sluiten. De verbeterde advertentiepagina levert daaraan een aanzienlijke bijdrage."
Over Marktplaats.nl
Marktplaats.nl, opgericht in 1999, was in Nederland een van de eerste websites die zich volledig richtte op rubrieksadvertenties. Sinds de oprichting is de onderneming uitgegroeid tot de populairste website op dit gebied in Nederland met een nog altijd groeiende klantenbasis van particulieren en bedrijven. Per dag worden er meer dan 250.000 nieuwe advertenties op de website geplaatst, van