Verkopen via Garantiemakelaars levert geld op
25/08/2009 14:25
Rotero Groep
Garantiemakelaars realiseren betere transactieprijs
Garantiemakelaars presteren substantieel beter dan andere makelaars. Dat blijkt uit NVM cijfers over het eerste halfjaar van 2009 en een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek.
'Garantiemakelaars bieden meer dan een standaard dienstverlening', zegt Jan-Willem de Vries, formulemanager van Garantiemakelaar Nederland. "De huidige klanten zijn kritisch en verwachten steeds meer van de dienstverlening. Ze kiezen dan ook voor een kwalitatief goede makelaar. De basis van onze werkwijze is kwaliteit die in deze markt het resultaat van Garantiemakelaars ten goede komt".
Opvallend positief
De huidige economische situatie zorgt ervoor dat makelaars in Nederland het moeilijk hebben. Het aantal transacties is fors lager dan vorig jaar, terwijl kosten wel blijven toenemen. Ook de vooruitzichten in de branche zijn somber. Des te opvallender is het feit dat Garantiemakelaars nog positieve resultaten boekt. "De toegevoegde waarde van een franchiseformule lijkt nu z'n vruchten af te werpen", stelt Jan-Willem de Vries. Garantiemakelaars realiseren bijvoorbeeld een betere transactieprijs. In de eerste helft van 2009 is bij de gemiddelde NVM-makelaar het verschil tussen vraagprijs en transactieprijs 4,7%. Bij Garantiemakelaars is dit verschil slechts 4,0%. Dat betekent dat een woning met een vraagprijs van bijvoorbeeld E 300.000 door een gemiddelde NVM makelaar wordt verkocht voor
E 285.900. Een Garantiemakelaar verkoopt dezelfde woning voor E 288.000. Garantiemakelaars verdient in dit voorbeeld E 2.100 voor haar klant.
Bovendien verkoopt een Garantiemakelaar sneller dan een gemiddelde NVM makelaar. In de eerste helft van 2009 is bij de gemiddelde NVM-makelaar de looptijd van een te koop staande woning 113 dagen. Bij een Garantiemakelaar is dit slechts 98 dagen.
Klant van Garantiemakelaars zeer tevreden
Als toonaangevende franchiseorganisatie in de makelaardij is Garantiemakelaars constant bezig om haar dienstverlening te optimaliseren. Dat dit zoden aan de dijk zet blijkt wel uit de meest recente resultaten van een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek. Dat de dienstverlening van de Garantiemakelaars wordt gewaardeerd blijkt uit het feit dat de klanten gemiddeld een 8,3 geven op klanttevredenheid. Ook de betrouwbaarheid en deskundigheid scoren goed, respectievelijk 8,1 en 8,2. "Wij ondersteunen onze franchisenemers zo optimaal mogelijk en dat resulteert nu in een tevreden klant en positieve resultaten voor de Garantiemakelaars", aldus Jan-Willem de Vries. Garantiemakelaars mogen dus tot de betere makelaarskantoren worden gerekend.
http://www.garantiemakelaars.nl