Ingezonden persbericht
- persbericht -
Onderzoek wijst uit:
81% wil ruilen met het LEVEN van Lauren Conrad uit de MTV hitserie The Hills!
Dat jongeren vaak het leven van beroemdheden idealiseren komt als geen verrassing. Maar dat 81% van de jongeren zou willen ruilen het leven van Lauren Conrad, de hoofdpersoon uit de hitserie The Hills, is op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen. De dames uit deze serie worden in hun dagelijkse leven in Los Angeles gevolgd door MTV camera's. Vooral voor meisjes lijkt deze levensstijl iets wat ze zelf aspireren. Uit het onderzoek blijkt verder dat de stijl en kleding van de dames een inspiratiebron zijn en dat ook de keuze voor opleiding en baan beïnvloed wordt door de serie The Hills.
In september begint het vijfde seizoen van The Hills, een reality serie waarin het leven van Lauren Conrad wordt gevolgd. Het concept van reality tv bestond echter al ver voor The Hills. MTV heeft deze vorm van televisie maken, waarin gewone mensen en hun gedragingen centraal staan, al geïntroduceerd met de serie The Real World in 1992. Waar de deelnemers van toen nog gewoon bleven, groeien de 'castleden' van hedendaagse reality series uit tot ware sterren. De kunst van het 'bekend worden met niets kunnen' maakt dat iedereen zich kan identificeren met de deelnemers.
Zo stelt een meisje van 17 jaar oud: "Ik kan me helemaal in Lauren haar schoenen plaatsen, het lijkt wel een tweede ik." Een meisje van 13 jaar oud vindt de serie zo verslavend dat ze zelf een van de personages zou willen zijn. Op de vraag wat The Hills nu zo leuk maakt, was een van de reacties: "Het is vermakelijk, en leuk om eens een kijkje te nemen in een scene en lijfstijl van Hollywood waar je zelf waarschijnlijk nooit deel van uitmaken zal. Welk meisje droomt nu niet van zo'n glamourous leven? En welk meisje houdt nu niet van een beetje roddelen!" Aldus een meisje van 20 jaar oud. Weer een ander vindt het een moeilijke vraag. Deze 14 jarige vindt alles geweldig aan de serie. "Ten eerste omdat het over mode gaat, en dat vind ik fantastisch. En ten tweede omdat het gewoon zo echt is en elke personage wel iets leuks in zich heeft. Ik kijk er met veel plezier naar!".
Het onderzoek is uitgevoerd middels een online onderzoek op de MTV website onder 419 respondenten. 95% van de respondenten waren vrouwelijk.
- EINDE BERICHT -
Ingezonden persbericht