Layar Augmented Reality
Waddinxveen, 18/08/2009
Mazda lanceert augmented reality applicatie op Layar
Mazda Motor Nederland is een samenwerking aangegaan met Layar om de
nieuwe Layar browser te introduceren. Dankzij deze nieuwe applicatie,
die bedoeld is voor smart phones, kunnen consumenten op eenvoudige
wijze de locatie van de dichtstbijzijnde Mazda-dealer vinden.
De software onderscheidt de smart phone van de computer vanwege het
mobiele karakter van de telefoon en de mogelijkheid om ter plekke te
reageren op de verkregen informatie.
Voor de introductie van Layar in Nederland heeft Mazda Motor Nederland
in samenwerking met JWT International een advertentie ontwikkeld
waarmee de consument direct de dichtstbijzijnde Mazda-dealer kan
vinden.
Nieuwe smartphones maken gebruik van zogenaamde 'barcode
scantechnologie'. Hiermee kan via de telefoon de barcode in de
advertentie gescand worden, waarna direct alle Mazda-dealers in de
naaste omgeving zichtbaar zijn op het scherm. Via de ingebouwde
navigatie wordt de gebruiker vervolgens naar de betreffende
Mazda-dealer geleid.
De Layar applicatie is de eerste 'reality browser' ter wereld. De
browser stelt de gebruiker in staat om de wereld om hem heen door een
digitale informatielaag te bekijken en ter plekke direct actie te
ondernemen. Mazda participeert in deze noviteit om als merk directer
met haar klanten te kunnen communiceren en de betrokkenheid met hen te
vergroten.
Mazda