Ingezonden persbericht

Google erkent Netprofiler als 'Google Conversion Professional'

Amstelveen, 20 augustus 2009

Voor organisaties die meer rendement uit hun bezoekers willen halen is Google recent gestart met een nieuw programma: 'Google Conversion Professionals'. Hiermee verwijst Google deze organisaties naar toonaangevende specialisten die zich hebben bewezen om de conversie van websites te verbeteren. Sinds 18 augustus 2009 is Netprofiler door Google aangewezen als 'Google Conversion Professional(GCP)'. De accreditatie past goed bij Netprofiler, omdat het inzichtelijk maken en verbeteren van website resultaten de kernactiviteit van de organisatie is.

Het model dat Netprofiler gebruikt om de conversie en de online marketing effectiviteit van haar klanten te verbeteren, sluit naadloos aan bij de visie die Google heeft voor haar Conversion Professional netwerk. Het gehele proces van het aantrekken van kwalitatieve bezoekers, het verbeteren van de processen op de website en het doormeten van het gehele proces, staat bij beiden centraal. Hierbij worden naast webstatistieken ook expert reviews, usability onderzoek, eyetracking onderzoek en multivariate testen gebruikt.

Google biedt een scala aan tools om bedrijven te helpen bij het verbeteren van de effectiviteit van hun online marketing, zoals Google Analytics en Google Website Optimizer. Hulpmiddelen alleen zijn echter niet genoeg. Met de kennis en ervaring van de Google Conversion Professionals biedt Google haar adverteerders de mogelijkheid om hun online marketing activiteiten naar een hoger niveau te tillen.

Netprofiler is trots de erkenning van Google te krijgen als een van de toonaangevende consultancy bureaus op het gebied van online conversie verbetering. De Google Conversion Professional accreditatie is niet zomaar een extra keurmerk dat Google introduceert. Om Google Conversion Professional te worden moet een bedrijf haar succes bewezen hebben en gekwalificeerd zijn als Google Analytics Authorized Consultant (GAAC) en Website Optimizer Authorized Consultant (WOAC). Ook moet het bedrijf over voldoende individueel gekwalificeerde werknemers beschikken op het gebied van AdWords en Google Analytics.

Over Netprofiler
Netprofiler is een online marketing bureau dat klanten helpt om hun online resultaat te meten en te verbeteren. Netprofiler helpt bedrijven hun online activiteiten inzichtelijk te maken en hun conversies te verhogen. Om dit te realiseren biedt Netprofiler verschillende diensten aan. Deze diensten zijn onder te verdelen in drie categorieën: webstatistieken, website verbeteringstrajecten en zoekmachine marketing. Tot de klanten van Netprofiler behoren WNF, Reed Business, Canon Europe, Funda, NUON, Online Breedband, selexyz, Komplett en A. Vogel.

Webstatistieken zijn de kernactiviteit. Netprofiler heeft meer dan tien jaar ervaring met de implementatie en configuratie van verschillende webstatistieken producten zoals Google Analytics, Omniture SiteCatalyst, WebTrends, CoreMetrics, Nedstat, Speedtrap, XiTi, Urchin en Yahoo Web Analytics. Daarbij is Netprofiler oprichter van de Nederlandse Web Analytics Association (WAA).

Meer informatie over Netprofiler: www.Netprofiler.nl
Meer informatie over het Google Conversion Professional Programma: www.Google.nl/GCP