Ingezonden persbericht



---

PERSBERICHT

Breng: nieuwe naam en stijl voor bussen Stadsregio Arnhem Nijmegen

`Breng' is de naam van het nieuwe bussysteem in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Een unieke en herkenbare naam, waarin niet de busmaatschappij, maar het openbaar vervoer zelf centraal staat. De Stadsregio Arnhem Nijmegen en busmaatschappij Novio willen meer reizigers voor de bus interesseren. Met de nieuwe huisstijl, vijfenzeventig nieuwe aardgasbussen, extra busverbindingen, moderne schone bussen en een marketingcampagne wil Novio in drie jaar tijd ruim 15% meer reizigers trekken. Vanaf 13 december 2009 rijden alle bussen in de Stadsregio Arnhem Nijmegen in de nieuwe `Breng'stijl.

Vandaag onthulden Jan Walraven (Stadsregio Arnhem Nijmegen) en Bruno Bruins, (Connexxion) de eerste bus `nieuwe stijl'. De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft busmaatschappij Novio (dochteronderneming van Connexxion) de opdracht gegund het busvervoer binnen de Stadsregio Arnhem Nijmegen voor de periode van 13 december 2009 tot en met december 2012 te verzorgen. Het busvervoer in de stadsregio krijgt de komende jaren een flinke kwaliteitsimpuls. Alle bussen in de stadsregio krijgen dezelfde frisse en eigentijdse stijl, die past bij deze stadsregio. Dit geldt voor al het streekvervoer en stadsvervoer in de regio. De trolleybuslijnen in Arnhem behouden hun blauwe basiskleur en krijgen daarop een eigen `Breng'stijl.

Momenteel rijden er drie verschillende busmaatschappijen in de stadsregio, allemaal onder hun eigen naam. Het openbaar vervoer moet herkenbaarder en aantrekkelijker worden. Eén naam en stijl kan hieraan bijdragen. De nieuwe naam op de bussen in de stadsregio wordt `Breng'. Afgeleid van de kernactiviteit, om busreizigers van de ene naar de andere locatie te brengen. `Breng' staat voor gemakkelijk, veilig, betrouwbaar en duurzaam openbaar vervoer. Alle bussen in de stadsregio krijgen dezelfde stijl met enkele kleine verschillen. Zo wordt het dak van de bussen in Arnhem blauw en het dak van de bussen in Nijmegen roze. De buurtbussen krijgen de naam `Breng lokaal', de sprinterbussen de naam `Breng direct' en de nachtbussen die vanaf december gaan rijden de naam `Breng nacht'.

Vanaf september gaan de eerste `Breng'bussen rijden. Iedere maand komen er circa tien nieuwe bussen bij. 13 december 2009 is de nieuwe stijl in alle bussen doorgevoerd.

Novio start met een passende campagne om de nieuwe naam bij de reizigers onder de aandacht te brengen. Met de nieuwe huisstijl, vijfenzeventig nieuwe aardgasbussen, extra busverbindingen, moderne bussen en deze marketingcampagne wil Novio in drie jaar tijd ruim 15% meer reizigers trekken. Voor meer informatie over Breng zie www.breng.nl.