Ingezonden persbericht
---
PERSBERICHT
Breng: nieuwe naam en stijl voor bussen Stadsregio Arnhem
Nijmegen
`Breng' is de naam van het nieuwe bussysteem in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Een unieke
en herkenbare naam, waarin niet de busmaatschappij, maar het openbaar vervoer zelf centraal
staat. De Stadsregio Arnhem Nijmegen en busmaatschappij Novio willen meer reizigers voor
de bus interesseren. Met de nieuwe huisstijl, vijfenzeventig nieuwe aardgasbussen, extra
busverbindingen, moderne schone bussen en een marketingcampagne wil Novio in drie jaar
tijd ruim 15% meer reizigers trekken. Vanaf 13 december 2009 rijden alle bussen in de
Stadsregio Arnhem Nijmegen in de nieuwe `Breng'stijl.
Vandaag onthulden Jan Walraven (Stadsregio Arnhem Nijmegen) en Bruno Bruins, (Connexxion) de
eerste bus `nieuwe stijl'. De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft busmaatschappij Novio
(dochteronderneming van Connexxion) de opdracht gegund het busvervoer binnen de Stadsregio
Arnhem Nijmegen voor de periode van 13 december 2009 tot en met december 2012 te verzorgen.
Het busvervoer in de stadsregio krijgt de komende jaren een flinke kwaliteitsimpuls. Alle bussen in de
stadsregio krijgen dezelfde frisse en eigentijdse stijl, die past bij deze stadsregio. Dit geldt voor al het
streekvervoer en stadsvervoer in de regio. De trolleybuslijnen in Arnhem behouden hun blauwe
basiskleur en krijgen daarop een eigen `Breng'stijl.
Momenteel rijden er drie verschillende busmaatschappijen in de stadsregio, allemaal onder hun eigen
naam. Het openbaar vervoer moet herkenbaarder en aantrekkelijker worden. Eén naam en stijl kan
hieraan bijdragen. De nieuwe naam op de bussen in de stadsregio wordt `Breng'. Afgeleid van de
kernactiviteit, om busreizigers van de ene naar de andere locatie te brengen. `Breng' staat voor
gemakkelijk, veilig, betrouwbaar en duurzaam openbaar vervoer. Alle bussen in de stadsregio krijgen
dezelfde stijl met enkele kleine verschillen. Zo wordt het dak van de bussen in Arnhem blauw en het
dak van de bussen in Nijmegen roze. De buurtbussen krijgen de naam `Breng lokaal', de
sprinterbussen de naam `Breng direct' en de nachtbussen die vanaf december gaan rijden de naam
`Breng nacht'.
Vanaf september gaan de eerste `Breng'bussen rijden. Iedere maand komen er circa tien nieuwe
bussen bij. 13 december 2009 is de nieuwe stijl in alle bussen doorgevoerd.
Novio start met een passende campagne om de nieuwe naam bij de reizigers onder de aandacht te
brengen. Met de nieuwe huisstijl, vijfenzeventig nieuwe aardgasbussen, extra busverbindingen,
moderne bussen en deze marketingcampagne wil Novio in drie jaar tijd ruim 15% meer reizigers
trekken. Voor meer informatie over Breng zie www.breng.nl.