Gemeente Assen


Nieuwe servicenormen voor de dienstverlening

Assen, 19 augustus 2009

Op 2 juli 2009 heeft de gemeente vier nieuwe kwaliteitshandvesten ingevoerd voor:

* het bellen met de gemeente

* wachttijden

* afvalinzameling

* het doorgeven van meldingen over de openbare ruimte.

De vier handvesten

De kwaliteitshandvesten beschrijven heel precies wat u als klant van de gemeente mag verwachten. Zo garandeert de gemeente bijvoorbeeld dat 90% van de bellers binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn krijgt.

De gemeente Assen werkt sinds 2008 met Kwaliteitshandvesten, ook wel servicenormen. Ze beogen de verbetering van de dienstverlening aan burgers, bedrijven en organisaties. Met de handvesten worden de servicenormen letterlijk zichtbaar gemaakt. Als de norm niet wordt gehaald, is dat dus voor iedereen zichtbaar.

Burgers kunnen de gemeente er op aanspreken. Alle handvesten hangen in de hal van het Stadhuis. Verder zijn er van iedere handvest kaartjes gedrukt voor bezoekers. Het aantal kwaliteitshandvesten van Assen is nu gekomen op 9. Er volgen er meer.