Gemeente Assen
Nieuwe servicenormen voor de dienstverlening
Assen, 19 augustus 2009
Op 2 juli 2009 heeft de gemeente vier nieuwe kwaliteitshandvesten
ingevoerd voor:
* het bellen met de gemeente
* wachttijden
* afvalinzameling
* het doorgeven van meldingen over de openbare ruimte.
De vier handvesten
De kwaliteitshandvesten beschrijven heel precies wat u als klant van
de gemeente mag verwachten. Zo garandeert de gemeente bijvoorbeeld dat
90% van de bellers binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn
krijgt.
De gemeente Assen werkt sinds 2008 met Kwaliteitshandvesten, ook wel
servicenormen. Ze beogen de verbetering van de dienstverlening aan
burgers, bedrijven en organisaties. Met de handvesten worden de
servicenormen letterlijk zichtbaar gemaakt. Als de norm niet wordt
gehaald, is dat dus voor iedereen zichtbaar.
Burgers kunnen de gemeente er op aanspreken. Alle handvesten hangen in
de hal van het Stadhuis. Verder zijn er van iedere handvest kaartjes
gedrukt voor bezoekers. Het aantal kwaliteitshandvesten van Assen is
nu gekomen op 9. Er volgen er meer.