STRATO introduceert vernieuwde FAQ-site
19/08/2009 12:43
PR Newswire
AMSTERDAM en BERLIJN, August 19 /PRNewswire/ --
- STRATO klantenservice voor tiende keer op rij TÜV-gecertificeerd
Op http://www.strato-faq.nl/ vinden STRATO klanten nu nog
eenvoudiger, en sneller dan ooit, antwoord op de meestgestelde vragen. Met
rond 500 artikelen en tal van video-handleidingen is de STRATO FAQ-site een
van de grotere FAQ-databases in Nederland. De uitgebreide FAQ-site maakt deel
uit van de prijsbekroonde STRATO klantenservice, welke kortgeleden voor de
tiende keer op rij het felbegeerde TÜV-certificaat ISO 9001 en voor de vijfde
keer op rij het "MS ServiceKwaliteit" ontving.
STRATO klanten kunnen het serviceteam via de gratis hotline en
per mail bereiken. De vernieuwde FAQ-site rondt het STRATO serviceconcept
optimaal af en is nu nog overzichtelijker, interactiever en eenvoudiger te
bedienen. Naast een tag-cloud (trefwoorden-verzameling), is het nu onder meer
mogelijk persoonlijke favorieten te bewaren en artikelen te waarderen.
Wanneer de klant geen afdoende antwoord op zijn vraag vindt, dan kan hij met
één klik direct een interactieve chat starten en live met een
supportmedewerker chatten. Het chatprotocol kan de klant vervolgens
uitprinten.
De STRATO klantenservice wordt regelmatig door de
onafhankelijke technische keuringdienst TÜV gecertificeerd. De beide
TÜV-certificaten ISO 9001 en "MS ServiceKwaliteit" garanderen optimale
serviceprocessen, -cultuur en - betrouwbaarheid. Om deze certificaten elk
jaar opnieuw te verkrijgen is het noodzakelijk om zich doorlopend te
verbeteren t.o.v. het vorige jaar. De continue verbetering stellen ook
STRATO's klanten op prijs: zij waardeerden de klantvriendelijkheid in 2009
met 9 van 10 punten.
"De kracht van STRATO ligt in de gebruiksvriendelijkheid, de
technische kwaliteit en de veiligheid van de producten. Met de vernieuwde
FAQ-site bieden we onze klanten nu nog meer ondersteuning om zich succesvol
op het internet te presenteren. Dat onze klantgerichtheid aanslaat, blijkt
wel uit het vertrouwen dat vele Nederlandse consumenten ons geven", zegt
Damian Schmidt, CEO van STRATO.
Over STRATO
Met meer dan 4 miljoen domeinen en meer dan 1,4 miljoen klanten is het
van oorsprong Duitse STRATO de op één na grootste hostingprovider van Europa.
De organisatie is buiten Duitsland ook actief in Groot-Brittannië, Frankrijk,
Nederland, Italië en Spanje. STRATO biedt op de lokale situatie afgestemde
homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en
professionele webshops. STRATO is een honderd procent dochteronderneming van
freenet AG en levert transparante kwaliteit op basis van TÜV-certificeringen.
Naast procesmanagement (ISO 9001) en klantsupport (MS Servicekwaliteit) zijn
de beide datacenters van het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd. Sinds 1
januari 2008 zijn de twee eigen datacenters honderd procent CO2-neutraal.