Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Jongeren zijn de ultieme cyberflirts ;-)
Durex start FlirtBattle op Hyves tussen mannen en vrouwen

Amsterdam, 18 augustus 2009 - Een ruime meerderheid van de Nederlanders flirt wel eens (72%), ruim 60% van hen flirt zelfs online. Jongeren doen dat het meest: driekwart van de flirters verstuurt verleidelijke berichtjes per e-mail, msn, Twitter, Hyves of Facebook. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Durex is uitgevoerd onder ruim 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Daaruit komt bovendien naar voren dat mannen grotere flirts zijn dan vrouwen. Bij de mannen flirt 58% soms tot vaak. Bij de vrouwen is dit 39%. Vrouwen geven zichzelf wel een iets hoger cijfer. Zij waarderen hun flirtvaardigheden met een 6,7, terwijl de mannen zichzelf een 6,5 geven. Wie echt de beste verleiders zijn, moet de online-FlirtBattle van Durex uitwijzen. Deze strijd tussen mannen en vrouwen wordt vanaf vandaag uitgevochten via een flirtgadget op Hyves. Nikkie Plessen en Sascha Visser geven vandaag in Amsterdam het startsein voor de FlirtBattle.

Meer dan de helft van de Nederlanders die een oogje hebben op iemand, zoekt hem of haar op via een sociaal netwerk (55%). En dan is het nog maar een kleine stap om te gaan flirten. Want flirten gaat online gemakkelijker dan in het echte leven, vindt ruim de helft van de Nederlanders (55%). Het is bovendien vrij onschuldig: minder dan een kwart vindt dat online flirten met iemand anders dan je partner niet kan. Het is ook niet iets om je voor te schamen: een derde van de Nederlanders (33%) deelt hun flirtervaringen graag met vrienden of vriendinnen.

Flirt-do's en -don'ts
Online flirten gebeurt vooral met emoticons. Smileys en andere symbolen staan op nummer 1 van de online-flirttop 10 (57%). Op de tweede plaats staan grappige teksten (49,5%), gevolgd door uitdagende of dubbelzinnige berichtjes (44,1%). Absoluut not done is obscure foto's en video's versturen (79,3%). Seksueel getinte berichten (46,8%) worden eveneens niet echt gewaardeerd.

Mannen de grootste flirts?
Flirten is vooral fun en spannend, vinden zowel mannen als vrouwen. Voor mannen is de spanning wel belangrijker dan voor de vrouwen. Vrouwen vinden meer dan mannen dat flirten ook zelfvertrouwen geeft. "De mannen zijn ook de beste flirters", aldus TMF-hunk Sascha Visser. "Wij hebben veel meer lef. Online en in the real world." Tv-babe Nikkie kan daar alleen maar om lachen: "Vrouwen zijn veel subtieler, en dat heeft veel meer effect. Mannen maken weinig indruk met hun afgezaagde openingszinnen."

Flirtbook op Hyves
Wie heeft er gelijk? Sascha en Nikkie gaan dat vandaag uitvechten. Op de Amsterdamse grachten gaan zij proberen zo veel mogelijk flirts in hun bootje te krijgen. Deze FlirtBattle wordt online voortgezet op Hyves, met een speciaal flirtwidget van Durex: het Flirtbook. Dit kun je op je Hyves-pagina plaatsen om zo veel mogelijk flirts te scoren, bijvoorbeeld door naar andere Hyvers te knipogen of ze een drankje aan te bieden. Tips en verhalen over online flirten zijn te vinden in het Flirtbook en op het platform Let's flirt around, dat Durex vandaag lanceert.

Over Durex
Durex, onderdeel van SSL International, heeft al ruim 80 jaar ervaring met het maken van condooms. Als internationale marktleider op het gebied van condooms heeft Durex kwaliteit hoog in het vaandel staan. Dat houdt in: verdergaan dan de internationale eisen en producten ontwikkelen die inspelen op nieuwe trends in seksueel gedrag en die het seksueel welzijn bevorderen. Kijk voor meer informatie op www.durex.nl.

Noot voor de redactie (