Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Key Net en CallSupport gaan intensief samenwerken v.w.b. telemarketing
activiteiten
Dinsdag 18 augustus 2009
Met ingang van augustus gaan Key Net (Leiden) en CallSupport
(Amsterdam) intensief samenwerken voor wat betreft de telemarketing
activiteiten. De gezamenlijke uitvoering wordt gehuisvest in het
contactcenter van Key Net. Voor beide partijen betekent dit een flinke
stap voorwaarts in de optimalisatie van de dienstverlening.
De dienstverlening van CallSupport richt zich op detachering van de
betere agents en teamleiders voor contact centers. CallSupport heeft
een substantieel aantal gekwalificeerde klantenservice en telesales
medewerkers in vaste dienst, die landelijk bij verschillende
opdrachtgevers voor uiteenlopende periodes worden ingezet. Naast deze
detachering beschikt CallSupport over een eigen BtB Call Lab dat
dienst doet als verlengstuk van de basisopleiding en waar acties voor
derden worden uitgevoerd.
Key Net is een middelgroot facilitair callcenter, gevestigd in Leiden.
Het bestaat sinds 1995 en is gespecialiseerd in het afhandelen van
verschillende vormen van klantcontact. Het fundament van de
dienstverlening van Key Net is gebaseerd op een servicegerichte
instelling met een proactieve, oplossingsgerichte werkhouding,
waardoor zij succesvol in klantcontacten van derden kan participeren
of deze zelfs geheel kan overnemen.
De samenwerking betekent voor CallSupport optimalisatie van het
telemarketing proces en een uitbreiding van de capaciteit, waardoor
zowel grotere partijen alsook andere marksegmenten bediend kunnen
worden. Key Net ziet door deze samenwerking zijn services in
belangrijke mate uitgebreid worden met Business to Business
telemarketing, wat in een tijd van verkrappende consumentenmarkt een
welkome aanvulling is. Voorts biedt de samenwerking voor beiden op een
aantal fronten efficiency- en kostenvoordelen.
Volgens de directies valt deze move praktisch goed samen met het
verhuismoment van de overige bedrijfsonderdelen van de Schamhart &
Dietvorst Holding naar een nieuw hoofdkantoor in Weesp. Hier zullen
CallSupport Detachering en Training (van agents en teamleiders),
Interim2Day en S&D Executive Search worden gehuisvest.
Tussen de directieleden Rob van Honschoten (Key Net), Hans Schamhart
en Jeroen Dietvorst bestaat al jaren een goede relatie: de heren
werkten in het verleden al vaker projectmatig samen, onder andere ten
tijde van de Wegener DM groep en BSC.