Groeikapitaal Smile Superstore via Crowdfunding
HILVERSUM, 20090817 -- Superstore wil als één van de eerste retailconcepten via crowdsourcing op eigen kracht verder groeien. Door te besparen op dure leningen bij de bank kan het voordeel direct terugvloeien naar de trouwe klanten. Tevens stelt crowdfunding Smile Superstore in staat duurzame relaties op te bouwen met haar eveneens duurzame leveranciers.
Smile Superstore wil hip en verantwoord winkelen voor iedereen tastbaar en bereikbaar maken middels fysieke winkels.
De banken zijn met vakantie, onbereikbaar of in vergadering, maar Smile Superstore gaat onverminderd en onvervaard door met het verwezenlijken van haar ambitieuze doelstellingen.
Crowdfunding is een financieringsmethode waarbij de internetcommunity met kleine bedragen kan "investeren" in bedrijven waar ze "fan" van zijn. Crowdfunding wordt reeds toegepast in de filmindustrie, muziekindustrie (sellaband) en zelfs bij voetbalclubs.
Op de site wedoenhetzonderdebank.nl kunnen symphatisanten van Smile Superstore de Tjip-pas aanschaffen in ruil voor korting voor een periode van 5 jaar. Een korting van 5% kost ¤25 (Smile Pas), een korting van 10% ¤50 (Big Smile pas) en een korting van 15% kost ¤75 (Schater Smile pas).
Op deze manier zorgen we er met z'n allen voor dat hip en verantwoord winkelen overal mogelijk is... en je krijgt er ook nog iets voor terug.
Ingezonden persbericht