Profijt Meubel 'groeit' tegen de recessie in


ETTEN-LEUR, 20090817 -- Terwijl de Nederlandse meubelzaken te maken hebben met een omzetdaling van 15% in het eerste kwartaal, groeien de 27 vestigingen van Profijt Meubel in omzet door. Een uniek gegeven in de stagnerende woonbranche.

De omzetgroei kent volgens Rob van Drunen, Franchisemanager van Profijt Meubel twee oorzaken. Ten eerste merkt Profijt Meubel dat zij klanten wint, die voorheen op het midden- tot hoge segment aan het winkelen waren. Ten tweede is de omzetgroei toe te schrijven aan de kracht van de gezamenlijke inkoop, ondersteund door een resultaatgerichte reclamecampagne.

Door de focus op zowel de marktontwikkelingen, als op de wensen van de consument te houden, denkt Profijt Meubel voor de rest van het jaar een verdere omzetgroei te kunnen realiseren. Hiertoe wordt o.a. geïnvesteerd in de uitstraling van de winkels om de slogan, 'Mooier Wonen voor Minder Geld!', nog beter waar te maken. Dit heeft al geresulteerd in de pilotstore te Broek op Langedijk, waar de consument duidelijk beleeft dat mooie meubelen niet duur hoeven te zijn. Tevens zal Profijt Meubel in het najaar haar virtuele winkel gaan openen.





Ingezonden persbericht