Ingezonden persbericht



Een van de eerste Magento Enterprise projecten in de Nederlandse markt
Duijvestein Wintersport kiest bij Eperium voor Magento Enterprise platform

Muiden, 17 augustus 2009 - Sinds 2008 is het mogelijk om de producten van Duijvestein Wintersport online te kopen. Na een geslaagde proefperiode van een jaar wordt de webwinkel nu geoptimaliseerd. E-commerce specialist Eperium realiseert de nieuwe business-to-consumer webwinkel op basis van Magento Enterprise. 'Magento Enterprise is een platform dat met ons mee kan groeien. Daarnaast biedt het mogelijkheden om de loyaliteit van onze klanten te belonen en te blijven stimuleren', aldus Irene Honders, marketeer bij Duijvestein.

Nieuwe verkoopkanalen
Duijvestein is al bijna 55 jaar een begrip in de wintersportwereld. Naast vier fysieke winkels is het sinds vorig jaar ook mogelijk om producten online te kopen. De huidige webshop past echter niet meer bij de (multichannel) ambities van Duijvestein. 'Magento Enterprise biedt ons de mogelijkheid om snel nieuwe verkoopkanalen te ontwikkelen, zoals een kanaal voor 'Private Club' sales. Een 'Private Club' kanaal is alleen toegankelijk voor een aparte groep vaste klanten. We bieden hen daar een speciaal en exclusief assortiment aan, gekoppeld aan speciale acties. Op deze manier belonen we onze vaste klanten en stimuleren we loyaliteit', aldus Irene Honders.

Multi-channel sparen
Ook het spaarsysteem is een van de huidige succesvolle middelen om loyaliteit te creëren. 'Klanten besteden een bepaald bedrag in de winkel en krijgen hiervoor spaarpunten. Eens per jaar worden deze punten omgezet in een waardecheque, die weer in de winkel ingeleverd kan worden', aldus Irene Honders. 'Het wordt straks ook binnen de webwinkel mogelijk om te sparen en om waardecheques in te leveren.'

Efficiency verhogen door geautomatiseerde backoffice processen
Het verhogen van de efficiency is een ander belangrijk speerpunt. Tot nu toe gebeurt de afhandeling van orders veelal handmatig. Met behulp van Magento Enterprise worden verschillende backoffice processen geautomatiseerd. 'Zo wordt de voorraad straks meerdere keren per dag automatisch geüpdatet en worden facturen automatisch aangemaakt en verstuurd', licht Honders toe.

Segmentatie en service zijn key
Duijvestein staat bekend om gericht advies en goede service. De aanbiedingen binnen de webwinkel moeten aansluiten bij de wensen en behoeften van de verschillende doelgroepen en segmenten. Vriendelijk en deskundig personeel geeft advies in de fysieke winkels. Online gebeurt dit door goede content en beeldmateriaal, maar ook door bezoekers. Het wordt namelijk mogelijk om reviews te schrijven over de producten in het assortiment. 'Waardevolle reviews worden weer beloond met spaarpunten', aldus Honders. Duivestein zet ook gesegmenteerde mailings in om klanten meer informatie te geven over speciaal voor hen geselecteerde producten. 'Er worden niet alleen specifieke aanbiedingen voor een bepaald segment gepromoot, maar in de mailings wordt bijvoorbeeld ook uitleg gegeven over hoe en wanneer je een snowboard moet waxen. Segmentatie zorgt ervoor dat klanten relevante informatie krijgen, dat is echt essentieel als je de loyaliteit wilt vergroten', vertelt Honders.

Duijvestein kiest voor Eperium
Duijvestein is op zoek gegaan naar een partner, die past bij de ambitie van Duijvestein en tevens kennis en ervaring met e-commerce en Magento heeft. 'Eperium bleek voor ons de beste partij, omdat zij het beste onze wensen begrepen', aldus Irene Honders. Eperium werkt samen met Magento pionier, Aldo Wink. 'We zijn er van overtuigd dat we met behulp van Magento Enterprise een 'state of the art' webwinkel voor Duijvestein neer kunnen zetten, die past bij hun ambitie en wensen', aldus Ronald Vermeulen, commercieel directeur bij Eperium.

Over Duijvestein Wintersport
Duijvestein Wintersport is al bijna 55 jaar een begrip in de wintersportwereld. In de vier winkels (Den Haag Valeriusstraat, Den Haag Uithof, Landgraaf en Zoetermeer) werken deskundige medewerkers met liefde voor de sneeuw. Sinds vorig jaar is er een vijfde filiaal bijgekomen: de webshop. Kennis, keuze, kwaliteit en service! Dat is de formule waar Duijvestein Wintersport al bijna 55 jaar voor staat. Zowel het assortiment als het personeel geven invulling aan de formule. Het assortiment van Duijvestein Wintersport bestaat uit een variëteit van hightech kwaliteitsartikelen, op het gebied van wintersport. Het personeel maakt de formule af, door een enorme dosis kennis en service aan het assortiment toe te voegen. Op deze manier onderscheidt Duijvestein zich van de concurrentie.

Over Eperium
Al ruim tien jaar stelt e-Commerce specialist Eperium klanten in staat om maximale resultaten te boeken met e-Commerce. Eperium adviseert over strategie en conversiemarketing, zorgt voor de technische implementatie en neemt projectmanagement uit handen. We gebruiken bewezen software van Intershop en Magento, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met 250 eigen medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Xerox, Euretco en Sanoma.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht