Ingezonden persbericht
Redactionele productiediensten van Pagemasters nu ook beschikbaar in Noord-Amerika
SYDNEY, August 14/PRNewswire/ --
Het Australische redactionele productiebureau Pagemasters heeft
bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten die ertoe zal leiden dat de
baanbrekende diensten die het bedrijf aanbiedt in Australië/Azië nu ook
beschikbaar komen voor kranten in Noord-Amerika.
In het kader van de alliantie met The Canadian Press zal Pagemasters
North America kranten in Canada en de VS een volledig assortiment aan
redactionele diensten aanbieden, van design tot sub-editing en het schrijven
van koppen.
De lancering van Pagemasters North America door The Canadian Press volgt
op het succes van Pagemasters bij de levering van redactionele
productiediensten aan kranten in Australië, Nieuw-Zeeland en het Verenigd
Koninkrijk. Het bedrijf verzorgt onder andere sub-editing voor de Sydney
Morning Herald, The Age, The New Zealand Herald en de Daily Telegraph en
Sunday Telegraph in het Verenigd Koninkrijk.
In het kader van de overeenkomst met The Canadian Press zal Pagemasters
raad en adviesdiensten leveren, en inkomsten vergaren op basis van het succes
van Pagemasters North America.
Pagemasters produceert momenteel meer dan 10.000 redactionele pagina's
per maand in vier productiecentra in Australië en Nieuw-Zeeland, waar het
bureau meer dan 100 sub-editors in dienst heeft. Pagemasters is een volle
dochteronderneming van Australian Associated Press (AAP).
Clive Marshall, CEO van AAP, merkte op: "Pagemasters heeft een
uitzonderlijke groei doorgemaakt in de afgelopen jaren dankzij het feit dat
steeds meer kanten hun redactionele productie uitbesteden. De lancering van
Pagemasters North America zal ons in staat stellen munt te slaan uit de hoge
mate van belangstelling voor de diensten van Pagemasters in zowel de VS als
in Canada - de grootste Engelstalige krantenmarkt ter wereld."
Bruce Davidson, managing director van Pagemasters, zei: "De lancering van
Pagemasters North America is een belangrijke ontwikkeling, een ontwikkeling
waarvan ik geloof dat deze de potentie heeft om tot grote veranderingen te
leiden in het redactionele productiemodel van Amerikaanse en Canadese
kranten."
"We zullen nauw met The Canadian Press samenwerken bij het opzetten van
redactionele productiecentra in Noord-Amerika, en de uitgevers van kranten
bijstaan bij hun inspanningen om in het spoor te blijven van de radicale
veranderingen die binnen de bedrijfstak plaatsvinden."
Eric Morrison, president van The Canadian Press, zei: "We wilden een
bijdrage leveren aan een oplossing voor de moeilijkheden waarmee de
bedrijfstak op dit moment worstelt. Het lag daarom voor de hand de
samenwerking aan te gaan met een toonaangevend bureau als Pagemasters om de
Canadese en Amerikaanse kranten te laten profiteren van hun expertise op het
gebied van het aanzienlijk verlagen van de redactionele productiekosten."
"Het belangrijkste is dat de besparingen door middel van een hogere
productiviteit en efficiëntie niet ten koste gaan van de kwaliteit van de
pagina's."
Het Pagemasters-model dat in Noord-Amerika zal worden gebruikt, waarborgt
de kwaliteit in hoofdzaak op twee manieren:
- De pagina's worden ontwikkeld in nauwe samenspraak met de klant, zodat
de pagina's in hoge mate kunnen worden aangepast aan de speciale wensen
van de uitgever, en de uitgever volledige redactionele zeggenschap
behoudt over alle aspecten van het proces - van de selectie van de items
tot plaatsing en behandeling. Pagina's kunnen rechtstreeks binnen het
redactionele systeem van de klant worden opgesteld, door middel van
geavanceerde technologie die de klant in staat stelt de kwaliteit
gedurende het volledige proces in het oog te houden. Hierbij komt de
standaard van verantwoordelijkheid nog hoger te liggen.
- Hoofdartikelen, nieuwspagina's en gewone pagina's worden bewerkt door
Noord-Amerikaanse medewerkers volgens Noord-Amerikaanse deadlines,
rekening houdend met het plaatselijke taalgebruik en richtlijnen voor
stijl, zodat de sport-, politieke en andere termen worden gebruikt die
kenmerkend zijn voor de Canadese en Amerikaanse cultuur.
Opmerking aan de editors:
Over The Canadian Press
The Canadian Press is de meest vertrouwde nieuwsbron van Canada, leider
op het gebied van real-time, tweetalig multimediamateriaal voor online en
mobiele platforms en platforms in opkomst. Het bedrijf heeft meer dan 250
journalisten in dienst die samen verantwoordelijk zijn voor de verzorging van
nieuwsberichten, foto's, illustraties, audio en online video, en
nieuwsvoorziening op basis van de berichtgeving van The Associated Press, ten
behoeve van dagbladen, radio- en tv-stations en websites.
De oprichting van Pagemasters North America als volle dochteronderneming
van The Canadian Press is een logisch uitvloeisel van de huidige activiteiten
van het bureau op het gebied van de productie van financiële en sportpagina's
voor Canadese dagbladen als The Globe and Mail en Toronto Star.
http://www.thecanadianpress.com
Over Pagemasters
Pagemasters is wereldleider op het gebied van de vestiging en exploitatie
van gecentraliseerde kantoren voor sub-editing ten behoeve van de kanten- en
tijdschriftenbranche. Vanuit haar vestigingen in Australië en Nieuw-Zeeland
levert het bureau allesomvattende diensten voor design, editing en productie
ten behoeve van grootstedelijke, regionale en plaatselijke kranten.
Pagemasters produceert maandelijks meer dan 10.000 redactionele pagina's.
Tot de klanten behoren de Sydney Morning Herald, The Age, The New Zealand
Herald, en de Daily Telegraph en Sunday Telegraph uit het Verenigd
Koninkrijk.
Het bedrijf werd opgericht in 1991 en is een volle dochteronderneming van
Australian Associated Press, het nationale persbureau van Australië.
http://www.pagemasters.com.au
Over Australian Associated Press (AAP)
AAP is het nationale persbureau van Australië. Het bureau heeft meer dan
600 werknemers en verzorgt een uitgebreide Australische en internationale
nieuwsdienst ten behoeve van de Australische media, zakelijke sector, en
andere klanten - 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Vrijwel alle kranten en
media op radio en tv zijn geabonneerd op de nieuwsdienst van het AAP.
http://aap.com.au
Ingezonden persbericht