Tijdens de economische crisis: tevredenheid van gasten met hotels wereldwijd gestegen. De hotel-prijs-kwaliteitsindex eerste halfjaar 2009:

13/08/2009 12:49

PR Newswire

NEURENBERG, Duitsland, August 13 /PRNewswire/ -- "Was uw hotelkamer de prijs waard?" Deze vraag wordt in een

actuele analyse van hotel.info, de gratis online hotelreserveringsservice

voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd, uitvoerig onderzocht. hotel.info

vergelijkt hierbij haar actuele meer dan 1 miljoen hotelbeoordelingen van

hotel.info-boekingsklanten uit de gehele wereld voor de

prijs-kwaliteitverhouding in 3- en 4-sterren-hotels. De prijs-kwaliteitsindex

van hotel.info van half 2009 brengt in vergelijking met de ranking van eind

2008 enkele deels verrassende wijzigingen:

Hier de hoofdpunten:


- Tijdens de economische crisis: tevredenheid van gasten met hotels

wereldwijd gestegen


- Hotels in Lissabon wereldwijd op de eerste plaats; metropolen zoals

Londen, Moskou of New York doen niet meer mee; ook Amsterdam niet

in de top 20-ranking


- Prijs-kwaliteit van Nederlandse hotels wereldwijd slechts tot op zekere

hoogte concurrerend, Haarlem komt op de eerste plaats voor Breda


- Groningen en Den Haag scoren vrij hoog. Rotterdam,

Amsterdam, Tilburg en Eindhoven scoren onder de maat

De uitvoerige resultaten vindt u hier:

http://www.hotel.info/media/presse/Price_Quality_Netherlands_2009.pdf

Hotelregister: http://www.hotel.info/nl.hotels/Index.aspx

Perscontact:

hotel.de AG

Timo Vavrinec

Hugo-Junkers-Str. 15-17

90411 Nürnberg

Tel.:+49(0)911-59832-0

Fax: +49(0)911-59832-11

Email: press@hotel.info

http://www.hotel.info

Perscontact: hotel.de AG, Timo Vavrinec, Hugo-Junkers-Str. 15-17, 90411 Nürnberg, Tel.:+49(0)911-59832-0, Fax: +49(0)911-59832-11, Email: press@hotel.info






-