Productfoto ondergeschoven kindje van de webwinkelier
Vernieuwd FotoCube helpt webwinkelier zijn product te tonen
ARNHEM, 20090814 -- Veel reguliere winkeliers hebben een etaleur in dienst of huren er een in. De etalage laat immers zien wat de aard van de winkel is, en natuurlijk speelt de strijd om de gunst van de consument een grote rol. 'Het verbaast ons daarom dat er door veel webwinkeliers zo weinig aandacht wordt besteed aan productfotografie', aldus Jeroen Wigman, oprichter en eigenaar van FotoCube Nederland. 'Je hoort alleen maar: zoekmachine marketing, SEO, SEA, affiliate marketing, payment providers, usability van de website en honderden software leveranciers die allemaal een graantje mee willen pikken. Maar niemand wijst de webwinkelier erop dat zijn etalage of showroom de productfoto is.'
De etalage van een webwinkel is de foto van het product, en toch wordt die vaak vergeten of overgeslagen. FotoCube (www.fotocube.nl) helpt op haar onlangs volledig vernieuwde website webwinkeliers met gebruiksvriendelijke producten zodat de webwinkelier zelf zijn productfoto's of packshots kan maken.
FotoCube is ontstaan uit hobby en door de behoefte vanuit de markt, deze markt wendt zich niet alleen naar de webwinkelier. Gaandeweg hebben wij gemerkt dat productfotografie overal is. 'In onze webwinkel draait het niet alleen om de verkoop, wij informeren de klant graag over productfotografie en geven graag advies hoe het resultaat beter kan. De gemiddelde webwinkelier is geen fotograaf en is vaak afhankelijk van de productfoto's van de leverancier. De concullega heeft dezelfde foto's en voor een webwinkel draait het juist om het onderscheidend vermogen', verduidelijkt Jeroen.
FotoCube werd getest door vakbladen, fotografen en diverse fora. Steeds was de conclusie: het werkt. Jeroen: 'Wat ons gesterkt heeft zijn de leuke spontane berichten van onze klanten en de goede recensies van diverse media. De FotoCube is zelfs opgenomen in het boek 'Een eigen Webwinkel voor Dummies' van Robert Vlug.'
FotoCube blijft intussen stevig aan de weg timmeren: 'In oktober openen we een webwinkel in Duitsland, en we werken aan een workshop productotografie met FotoCube. Deze gaat in oktober van start'
Neem voor meer informatie een kijkje op www.fotocube.nl, of stuur een email naar info@fotocube.nl voor rechtstreeks contact.
Foto's in hoge resolutie beschikbaar op aanvraag.
Reviews:
FotoCube review in PC Magazine
Photofacts Review: FotoCube lichttent voor productfotografie
Productfotografie in je eigen thuisstudio