Introductie ready 2 use oplaadbare batterij bij oefenwedstrijd ArenA


Oplaadbare batterijen die meteen klaar zijn voor gebruik verkrijgbaar vanaf oktober

AMSTERDAM, 20090813 -- De ruim 50.000 bezoekers van de oefenwedstrijd Nederland-Engeland in de Amsterdam ArenA maakten gisteravond kennis met het nieuwe assortiment van batterijproducent VARTA. Het meest opzienbarende type is de Ready 2 Use oplaadbare batterij: die heeft VARTA al volledig opgeladen, en is dus meteen klaar voor gebruik.

Eigenlijk is het gek: bent u eens milieubewust bezig door heroplaadbare batterijen te kopen, blijkt dat ze nog opgeladen moeten worden wanneer u ze nodig heeft. Tja, daar staat u dan, in het voetbalstadion of op het strand... Geen stopcontact in zicht! De Ready 2 Use oplaadbare batterijen van VARTA bieden dé oplossing: zij behouden tot 80% van hun capaciteit na 1 jaar en zijn ook dan nog onmiddellijk te gebruiken.

De kracht van VARTA konden de voetbalfans van Nederland dan wel Engeland gisterenavond ook aan den lijve ondervinden: in het NS-station vlakbij de ArenA (Bijlmer ArenA) liepen enkele heren in levensgrote batterijpakken rond, die voorbijgangers niet konden missen. Ook Ben Bodyhair kwam langs met zijn bikinimeisjes. Deze stoere gorilla met een hekel aan menselijk lichaamshaar hanteerde een snoerloze lichaamshaartrimmer van VARTA's zustermerk Remington. Dat apparaat trimde als nooit tevoren, want de BHT2000 is powered by VARTA! Het nieuwe assortiment is vanaf oktober 2009 verkrijgbaar.

Over VARTA
VARTA, al meer dan 100 jaar leverancier van oplossingen voor mobiele energie, is ontstaan uit de in de 19e eeuw opgerichte batterijenfabriek AFA. VARTA, van oorsprong Duits, geniet inmiddels grote bekendheid in heel Europa. Het bedrijf produceert haar alkalinebatterijen nog steeds zelf in Duitsland en kan zo een zeer hoge kwaliteit waarborgen. Ook op het gebied van innovatie loopt het bedrijf voorop. Zo brengt VARTA regelmatig als eerste nieuwe technologieën op de markt. Dat was bijvoorbeeld het geval met de Ready 2 Use batterijen, een nieuwe generatie oplaadbare batterijen die zonder vooraf opladen direct uit de verpakking gebruikt kunnen worden. Meer informatie vindt u op www.varta.nl.

Over Remington
Remington is wereldwijd expert op het gebied van persoonlijke verzorging en producent van onder meer elektrische scheerapparaten, tondeuses, snor- en baardtrimmers voor mannen en hygiënische trimmers, haarstylers, krultangen, haardrogers, steiltangen en ontharingsproducten voor vrouwen. Sinds eind 2005 valt Remington onder de internationale onderneming Spectrum Brands waaronder ook de merken Rayovac en Varta vallen. De innovatieve producten van Remington worden via het internationale netwerk van Spectrum Brands in meer dan 100 landen verkocht. In verschillende productcategorieën is Remington marktleider. In 2005 betrad Remington met haar uitgebreide assortiment ook de Nederlandse markt. Meer informatie vindt u op www.remington.nl.

Over brandXtension
Het Amsterdamse bedrijf brandXtension is een fullservicebureau dat diverse merken op doeltreffende en dynamische wijze onder de aandacht van de juiste doelgroep brengt. Alle door brandXtension uitgevoerde campagnes, acties en evenementen zijn specifiek, meetbaar, actiegericht, realistisch en tijdsgebonden (SMART). Merken als Hero, L'Oréal en Yamaha werden mede geïnnoveerd door het resultaatgerichte brandXtension-team. Meer informatie vindt u op www.brandXtension.nl.