ë Back to the workfloor » in Walibi : 15 managers en directieleden op de werkvloer !
12/08/2009 09:03
WALIBI BELGIUM
Waver, 11 augustus 2009- Komende donderdag staat het Waverse park, Walibi, een bijzondere dag te wachten. Een vijftiental mensen uit de administratieve kantoren, zullen gedurende één dag van functie veranderen. Een manier om beter het werk op het veld te voelen en te beoordelen. Het is de eerste keer dat een « back to the workfloor» dag in Walibi wordt georganiseerd. Zo zal de parkdirecteur, Fernando Medroa, de borstel hanteren om het afval in het park op te vegen, de Human Ressources Directrice wordt verkoopster in een souveniershop, de Promotions Directeur wordt medewerker aan de infobalie, enz. Per afdeling in het park zal er zal een persoon van het management aan de slag zijn.
De Promotions Directeur aan de infobalie.
In zijn dagelijks leven, is Dominique Fallon Promotions Directeur in Walibi. Hij werkt in het park sinds de opening in 1975.Hij heeft in de beginperiode heel wat « Back to the workfloor » dagen meegemaakt. « In die tijd waren we een klein team, waar alle medewerkers polyvalent waren. Ik heb al veel beroepen in Walibi uitgeoefend : tuinier, kassier, attractie operator, restaurant medewerker, enz. Iedere ervaring is verschillend en interessant om mee te maken. Ik vind dat zo'n dag heel verrijkend is voor de medewerkers ».
Een nieuwe kassabediende en een nieuwe attractie-operator voor één dag !
Stéphane Dury, Financieel Directeur, zal op zijn beurt de rol van kassabediende opnemen. Hij verheugt zich om de bezoekers van het park te ontmoeten. Dominique Adant, Security & Infrastructure Manager, zal de Radja River de hele dag bedienen. « Ik heb al dikwijls het onderhoud gedaan van de attracties. Ik ben dus benieuwd te zien hoe bezoekers ze beleven. Een manier om onmiddellijk de resultaten van ons werk te zien- ».
Doel van de dag : het werk van de parkmedewerkers ervaren
Het doel van deze dag is om iedere deelnemer een andere functie te laten ervaren en evalueren, om zo het werk van de andere werknemers beter te begrijpen. Op deze manier kan de directie bepaalde procedures en infoberichten aan het publiek aanpasssen om het werk van de parkmedewerkers te optimaliseren.
Op het einde van de dag zal er een debriefingmoment zijn, waar iedereen zijn ervaringen kan uitwisselen en toelichten. Het belooft een dag vol ervaringen te worden, waar men veel over het werk van de anderen leert en kennismaakt met de diverse functies binnen het park.
Na deze actie zal het park de bezoekers nog beter kunnen ontvangen en hen een ongelofelijke dag bezorgen. De 'nieuwe' parkmedewerkers zullen ongetwijfeld hun job met enthousiasme uitvoeren... Het is nog maar de vraag of de bezoekers ook de tijdelijke verandering van functies in het park zullen opmerken.
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel