Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)


10-08-2009
Nieuwe campagne zomerfruit gestart

`Zomerfruit. De lekkerste verleiding' is het thema van de nieuwe Zomerfruit campagne. De campagne speelt in op de beleving die de consument heeft bij zomerfruit; mooi fruit, genieten, gezondheid, gemak (je kunt het zó eten) en verwennen. De campagne richt zich op huishoudens (met name moeders) met kinderen.

De twee belangrijkste doelen van de campagne zijn: Verhogen van de consumptie en distributie (via retail) van zachtfruit door het aantal aankopen per huishouden gemiddeld met 25% te laten toenemen.
Top off mind awareness in het seizoen vergroten door confrontatie van product in omgeving, dus winkels. Daarnaast als subdoel het activeren van de retail.

Abri-campagne
De Zomerfruitcampagne start op maandag 10 augustus met een abri-campagne in 450 supermarkten (AH, C1000, Coop, Golff, Plus en Super de Boer) in Nederland. Vaak staan ze aan het begin van de supermarkt of in prominente posities in de supermarkt. In totaal zijn er vijf posters gemaakt; van de framboos, aardbei, braam, blauwe en rode bes. De kruisbes wordt alleen meegenomen in de reeks onderaan de uiting. De abri-campagne duurt t/m zaterdag 15 augustus.

Online
Aanvullend worden op de websites vrouwonline.nl en buienradar.nl banners met teksten als `Vandaag doe ik het met een ander' en `Kijk `m blozen, dat lekkertje' en 'in de zon is het extra lekker' getoond. De banners linken naar de speciale themawebsite www.2x2.nl/zomerfruit waar meer informatie over de campagne, zomerfruit en de gezondheidsaspecten te vinden is. De online-campagne duurt van 10 augustus t/m 30 augustus. GroentenFruit Bureau heeft voor deze twee websites gekozen omdat ze een groot bereik hebben.

Detailhandel
GroentenFruit Bureau heeft in samenwerking met het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, 1.000 setjes van de vijf posters (kleine variant van de abri) in A3-formaat laten drukken. Deze worden afgeleverd bij de groentespeciaalzaken.