Twikkertje spelen en werven via social media


Word of mouth marketing via twitter

BILTHOVEN, 20090806 -- Binnenkort start Twikkertje. Twikkertje is een combinatie van Tikkertje en Twitter. Het idee komt door het gebrek aan innovatie binnen vacaturebanken en het dalende aantal bezoekers ondanks de stijgende werkloosheid.

Organisaties kiezen voor lage kosten met betrekking tot het werven van personeel. Dit is tevens de reden dat er binnen de Werving en selectie markt op vacaturebanken een prijzenoorlog aan de gang is. Door gebruik te maken van gratis social media in combinatie met een spelletje komt de fun factor terug in werving.
Via twitter wordt bijvoorbeeld een vacature geplaatst. Deze worden door de volgers van Twikkertje door gezet naar hun volgers.
Reacties kunnen inclusief de link worden achtergelaten op www.twikkertje.nl
De twitteraar die op deze wijze voor de meeste reacties zorgt, kan eeuwige roem en verschillende leuke prijzen winnen.
"Word of mouth marketing is een zeer krachtig middel en met Twitter kan dit proces sterk verbeteren." aldus Werving en Selectie organisatie SalesProfs.





Ingezonden persbericht