Deelgemeente Charlois Rotterdam
Pendrecht spettert op het podium
Opnieuw heeft Pendrecht laten zien dat ze Goed Bezig is. Zo bleek op
vrijdagavond 31 juli, toen een deel van de vijftien kinderen die
Martin Makoma in juli leerde dansen, hun nieuwe kunsten vertoonden. En
dat alles op het podium dat op het plein in het water ligt, want dat
is die avond voor het eerst écht in gebruik genomen.
Fotobijschrift: Dagelijks bestuurder Ed Goverde knipt een lintje door,
als op vrijdagavond 31 juli het podium voor het eerst voor optredens
wordt gebruikt (foto: fotopersbureau Cor Vos) Martin was in juli de
held van de campagne Pendrecht is goed bezig!, een campagne die het
imago van de wijk moet verbeteren. Hij was te zien op allerlei borden,
posters en ansichtkaarten, want hij gaf vijftien kinderen uit de wijk
vier weken lang belangeloos danslessen. En dat liet hij vrijdagavond
zien op het podium op Plein 1953, dat die avond voor het eerst in
gebruik werd genomen door dagelijks bestuurder Ed Goverde.
Achter de schermen is dan ook vier weken lang hard gewerkt om het
podium helemaal in orde te krijgen voor de eerste optredens. Zo is een
activiteitencommissie opgezet die de activiteiten op het podium moet
gaan begeleiden. Zo snel mogelijk volgt een helder stappenplan waarin
bewoners en andere partijen precies kunnen zien wat zij moeten doen om
het podium te gebruiken.
Buiten de dansvoorstelling van Martin waren vrijdagavond nog vele
andere optredens te zien, van bijvoorbeeld de Rythm United Brass en de
Pendrechtse vertegenwoordiging voor het Zomercarnaval.
Pendrecht is goed bezig! is een campagne die, in opdracht van
Deelgemeente Charlois en Woonstad Rotterdam, is ontwikkeld door
reclamebureau Het Stormt.