Deelgemeente Charlois Rotterdam

Pendrecht spettert op het podium

Opnieuw heeft Pendrecht laten zien dat ze Goed Bezig is. Zo bleek op vrijdagavond 31 juli, toen een deel van de vijftien kinderen die Martin Makoma in juli leerde dansen, hun nieuwe kunsten vertoonden. En dat alles op het podium dat op het plein in het water ligt, want dat is die avond voor het eerst écht in gebruik genomen.

Fotobijschrift: Dagelijks bestuurder Ed Goverde knipt een lintje door, als op vrijdagavond 31 juli het podium voor het eerst voor optredens wordt gebruikt (foto: fotopersbureau Cor Vos) Martin was in juli de held van de campagne Pendrecht is goed bezig!, een campagne die het imago van de wijk moet verbeteren. Hij was te zien op allerlei borden, posters en ansichtkaarten, want hij gaf vijftien kinderen uit de wijk vier weken lang belangeloos danslessen. En dat liet hij vrijdagavond zien op het podium op Plein 1953, dat die avond voor het eerst in gebruik werd genomen door dagelijks bestuurder Ed Goverde.

Achter de schermen is dan ook vier weken lang hard gewerkt om het podium helemaal in orde te krijgen voor de eerste optredens. Zo is een activiteitencommissie opgezet die de activiteiten op het podium moet gaan begeleiden. Zo snel mogelijk volgt een helder stappenplan waarin bewoners en andere partijen precies kunnen zien wat zij moeten doen om het podium te gebruiken.

Buiten de dansvoorstelling van Martin waren vrijdagavond nog vele andere optredens te zien, van bijvoorbeeld de Rythm United Brass en de Pendrechtse vertegenwoordiging voor het Zomercarnaval.

Pendrecht is goed bezig! is een campagne die, in opdracht van Deelgemeente Charlois en Woonstad Rotterdam, is ontwikkeld door reclamebureau Het Stormt.