PERSBERICHT
JEAN-FRANCOIS DEFOUR DIRECTEUR CLUB MED NEDERLAND
Amsterdam, augustus 2009 - Vanaf september is de directeursstoel van Club Med Nederland weer gevuld. Jean-François Defour (42) neemt dan het stokje over van Sylvian Rabuel, Club Med Directeur Europa & Afrika, die de functie ad interim vervulde. De volledige carrière van de Belgische Defour speelde zich af in het toerisme. Na het verkopen van zijn bedrijf No Limits, in België een bekende aanbieder van wintersportvakanties, treedt hij in 1998 in dienst bij Carlson Wagonlit Travel en maakt hier een indrukwekkende professionele groei door. In 2007 start hij bij Club Med. Als Directeur Nederland gaat hij zich inzetten voor het behoud van de upscale uitstraling van het all-inclusive topproduct en het stimuleren van de verkoop van de verre bestemmingen.
Carrière in het toerisme
Al vanaf zijn twintigste is Defour helemaal gek van toerisme. Hij aarzelt na het afronden van zijn studie Economische Wetenschap dan ook geen moment en start in vaderland België de reisorganisatie No Limits. Het bedrijf ontwikkelt zich al snel tot een succesvolle aanbieder van wintersportvakanties voor jongvolwassenen. In 1998 verkoopt hij No Limits en stort zich in een carrière bij Carlson Wagonlit Travel België en Luxemburg. Defour begint hier als Operational Manager, maar groeit al snel door tot Adjunct Directeur Recreatie en vervolgens Directeur Marketing en Verkoop voor de BeLux. In 2007 treedt hij in dienst bij Club Med als Commercieel Directeur België, vanaf 2008 is hij Country Manager voor de Club Med marketing- en verkoopkantoren in Spanje en Portugal.
Topimago
Op 1 september wordt Defour aangesteld als Club Med Directeur Nederland. In lijn met de hoofddoelstelling het merk te upgraden gaat hij zich in deze hoedanigheid bezig houden met het behoud van de upscale uitstraling van Club Med. Daarnaast ligt de focus voor de Nederlandse markt op de verkoop van de bestemmingen buiten Europa. "Na ruim 20 jaar is het toerisme nog steeds mijn grote liefde. Bij Club Med heb ik helemaal mijn draai gevonden, zeker nu ik in Nederland aan de slag kan. Ik vind het een interessante en uitdagende markt. Vanzelfsprekend helpt het dat ik de taal spreek, maar bovenal spreek ik de taal van het internationale toerisme. Het handhaven van ons topimago is een uitdaging die ik maar wat graag aanga," aldus Jean-François Defour.
Club Med staat voor Club Méditerranée. Onder die naam startte de Vlaamse sportman Gerard Blitz in 1949 een luxe vakantieformule met veel aandacht voor sporten. Het unieke concept waarbij naast verblijf en exquise maaltijden ook alle activiteiten zijn inbegrepen is een groot succes. Clubdorpen verrezen overal ter wereld en sinds de jaren '80 is er zelfs een imposant luxe zeilschip, de Club Med 2, aan het aanbod toegevoegd.
De laatste jaren staan in het teken van een hernieuwde en grootschalige upgrading van het beursgenoteerde merk. Club Med omvat na bijna zes decennia groei meer dan 80 Clubdorpen in alle werelddelen en G.O® (Gentil Organisateurs, ofwel medewerkers) met 100 nationaliteiten en 30 voertalen. Club Med kan zich met recht de grootste sportschool ter wereld noemen; er zijn maar liefst 60 verschillende takken van sport te beoefenen. Alle Clubdorpen zijn voorzien van de modernste faciliteiten, een keuken van ongekend hoog niveau en een ruime keuze uit sportieve, culturele en kinderevenementen. Zie ook
Ingezonden persbericht