Ingezonden persbericht

Vogue & Charming gaan i.s.m. Grazia op zoek naar 'The Ultimate Italian Style'

Amsterdam, 5 augustus 2009: In een unieke fashionable brandcampagne gaan sieradenlabel Charming by Ti Sento en zonnebrillenmerk Vogue op zoek naar The Ultimate Italian Style. Er wordt gezocht naar een Italian Fashion Look omdat beide merken hun inspiratie uit Italië halen, wat natuurlijk het modeland bij uitstek is. De twee labels willen in samenwerking met mediapartner Grazia het ultieme zomergevoel creëren. Het beste Italian Style model wint een exclusieve fotoshoot in fashion magazine Grazia en een inschrijving bij Max Models.

Gedurende vier weekenden in augustus wordt door het Charming Vogue PR Team gezocht naar The Ultimate Italian Style. Het speciale promotieteam gaat voor de actie volledig in Vogue/Charming style op zoek in Rotterdam, Amsterdam, Scheveningen, Zandvoort/Bloemendaal en Den Haag. De kandidaten worden door het team geselecteerd, ter plekke gestyled door een visagiste en met een Vogue zonnebril en een Charming by Ti Sento armband op de foto gezet. De maandag na ieder weekend worden alle foto's geupload op de Charming Vogue actiesite: www.charmingvogue.nl waarna het publiek kan stemmen op zijn of haar favoriet.

Op de speciale actiesite www.charmingvogue.nl komt wekelijks een update te staan van de foto's van de kandidaten, is meer nieuws over de actie te vinden en volop informatie over de partners. Naast deze outdooractie wordt de campagne ook volledig online ondersteund via alle 'sociale netwerken'. Charming by Ti Sento en Vogue Eyewear willen met deze high profile actie respectievelijk de sieradenlijn en de zonnebrillen deze zomer extra onder de aandacht brengen bij jonge, fashionable vrouwen.

Uitslag
The Ultimate Italian Style wordt voor 50% bepaald door een vakjury bestaande uit Emeline van der Vecht (Marketing Manager Vogue Eyewear Nederland), Lilian Leyenaar (IBB Amsterdam) Gertjan Holleman van Max Models en Grazia hoofdredacteur Hilmar Mulder. De andere 50% van de stemmen ligt in handen van het publiek. Aan de hand van de foto's met de meeste stemmen van het publiek en de uitslag van de vakjury wordt bepaald welk model een exclusieve fotoshoot krijgt in Grazia en een inschrijving bij Max Models.

Hilmar Mulder hoofdredacteur Grazia: 'De actie van Vogue/Charming is een unieke kans om eens een professionele fashionshoot mee te maken. Die ervaring, poseren voor de camera van een echte modefotograaf, zou elke vrouw in mijn ogen één keer in haar leven mee moeten maken.'

De fotoshoot in Grazia verschijnt in week 38 op 16 september.