Bol.com breidt assortiment uit met eigen fotoservice

04/08/2009 11:12

Creative Venue BV

Vakantiefoto's komen tot leven in digitaal fotoboek

Bol.com breidt assortiment uit met eigen fotoservice

Nieuwegein, 4 augustus 2009 - Jaarlijks schieten we met onze digitale camera's miljoenen vakantiekiekjes, zodat we onze mooiste herinneringen ook kunnen delen met het thuisfront. Om te voorkomen dat deze vakantiefoto's op de computer blijven staan en in de vergetelheid raken, introduceert bol.com voor zijn ruim 2 miljoen klanten een eigen fotoservice. De mediawinkel breidt hiermee zijn assortiment op natuurlijke wijze uit. Klanten van bol.com kunnen voortaan hun digitale foto's vereeuwigen in de vorm van een fotoboek of kalender. Ter introductie ontvangt iedereen bij bestelling van een fotoboek een eenmalige korting.

Digitale camera's hebben fotografie een enorme impuls gegeven. Uit de jaarlijkse Monitor Digitale Fotografie van Blauw Research blijkt dat negen van de tien Nederlandse huishoudens een digitale camera hebben. Goed voor miljoenen digitale foto's van vakanties, verjaardagen en andere momenten die we graag nog eens willen terugkijken. Hoewel het aantal digitale foto's de hoeveelheden analoog geschoten beelden royaal overstijgt, drukt bijna niemand meer de foto's af.

Het digitale fotoboek kan in dit geval uitkomst bieden. Toch is slechts een op de vijf Nederlanders bekend met deze online service. Daarom laat bol.com zijn klanten kennis maken met het digitaal inplakken van foto's, in de vorm van een fotoalbum of een kalender. Zo blijven foto's voortaan niet meer ongebruikt op de computer staan.

De fotoalbums en kalenders zijn eenvoudig zelf samen te stellen via de website www.bol.com/fotoservice. De fotoservice van bol.com biedt keuze uit zeven formaten fotoboeken, van een pocketversie (14x13 cm) tot een groot album (42x30 cm). Ook voor de omslag is er volop keuze: een harde of zachte kaft, eventueel bedrukt met eigen foto's, of een chique linnen of imitatieleren omslag.

Aansluiting bij bestaande assortiment

Bol.com ziet volop kansen binnen de markt van digitale fotoservices. Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com: "Deze nieuwe service sluit goed aan bij ons bestaande assortiment boeken en vooral onze digitale camera's. Nu bieden wij klanten voortaan de gelegenheid om na, of zelfs tijdens hun vakantie, aan de slag te gaan met het verwerken van de foto's van een eerder aangekochte camera. Er is immers niets leukers dan je vakantiefoto's aan familie en vrienden te kunnen laten zien in de vorm van een zelfgemaakt fotoboek."

Garantie van levering en kwaliteit

Als partner voor deze fotoservice kwam bol.com terecht bij de Europese marktleider, CeWeColor. De fotoboekleverancier neemt naast de productie van de boeken en kalenders ook de verzending van de producten voor zijn rekening. Schaeffer: "CeWeColor komt met hun fotoboekservice veelvuldig als beste uit de test en wonnen onder meer de TIPA Awards 2008 voor beste fotoservice. Dat gaf in onze beslissing de doorslag. Hun prestaties biedt ons de garantie onze klanten te bedienen met de service en kwaliteit die zij van ons gewend zijn. Dat zijn voor ons randvoorwaarden waar wij absoluut geen concessies op willen doen."

Meer informatie: www.bol.com/fotoservice