Lolly's inspireren nieuwe generatie kunstenaars 04/08/2009 16:01

JuniorSenior

Deze zomer reist een uniek en opvallend project langs meer dan 30 festivals en stadscentra in heel Nederland: een enorme wand met eetbare kunst, opgebouwd uit meer dan 25.000 lolly's. Drie kunstenaars uit de street art en graffiti-scene zijn verantwoordelijk voor de ontwerpen. Het project is een initiatief van Chupa Chups dat hiermee opkomende kunstenaars een platform biedt voor hun werk.

De wand met 'eetbare kunst' is deze zomer te zien in verschillende stadscentra en zomerfestivals in Nederland. Toeschouwers van deze bijzondere expositie, worden niet alleen uitgenodigd om een kijkje, maar ook een hapje te nemen. De lolly's die uit de muur worden gehaald, worden ter plekke bijgevuld, zodat het ontwerp in tact blijft.

Opkomend talent

Drie hedendaagse kunstenaars hebben de lolly genomen als uitgangspunt/bouwsteen voor de levensgrote eetbare kunstwerken. Het resultaat: drie verschillende ontwerpen van 8 bij 3 meter die volledig zijn opgebouwd uit Chupa Chups lolly's. De kunstenaars Teo Skaffa, Naad Artworks en Otttograph, zijn als street art en graffiti artiesten vooral bekend onder de jonge generatie. Omdat zij gelden als opkomend talent, zijn ze gevraagd door Chupa Chups, die met dit project wil bijdragen aan hun bekendheid onder een breed publiek.

Chupa Chups en kunst

Met dit initiatief bouwt Chupa Chups voort op de traditie die het lollymerk al decennialang verbindt met kunst. Het meest bekende voorbeeld hiervan is de samenwerking met Salvador Dali, die 50 jaar geleden het logo voor Chupa Chups ontwierp.

Life Less Serious

Aanleiding voor dit project is de zomercampagne van Chupa Chups; Life Less Serious. Bij het ontwerpen van de afbeelding hebben de drie kunstenaars zich laten inspireren door dit thema. Op de site chupachups.nl staan de data en plaatsen waar je de muur kunt zien. Op de website staan ook filmpjes van 'the making of' en impressies van de verschillende locaties. Gedurende de zomer worden nieuwe filmpjes van de evenementen toegevoegd. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Close? Special Agents. JuniorSenior verzorgt de PR. Meer informatie: www.chupachups.nl.





http://www.chupachups.nl