Persbericht
4 augustus, 2009
Hybris verzorgt e-commerce-platform voor Pirelli's webwinkel
~ Online winkel voor motorbanden wordt uitgerold over heel Europa ~
Hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, is door Pirelli gekozen om het e-commerce-platform te verzorgen voor hun webwinkel. Hiervoor wordt de oplossing hybris Commerce ingezet. De Pirelli Groep is de vijfde grootste bandenfabrikant en de website is bedoeld voor de verkoop van hun toplijn motorfietsbanden.
Het e-commerce-project is gestart in Italië waar de webwinkel inmiddels live is (www.gettyre.it). De implementatietijd hiervan was bijzonder kort. Twee en een halve maand na de conceptontwikkeling door hybris - in samenwerking met Talentlab - ging de website online. De komende jaren worden door heel Europa meer websites geopend. Pirelli zocht naar een flexibele en robuuste oplossing die bijdraagt aan een functioneel platform. Belangrijk was dat de ontwikkeling geen extra werk zou kosten en dat de oplossing binnen een kort tijdsbestek kon worden geïmplementeerd.
De nieuwe website biedt klanten van Pirelli de mogelijkheid om de online catalogus te bekijken en de bestpassende band te vinden voor hun model motorfiets. Ook hebben klanten zicht op de beschikbaarheid van de banden en kunnen zij direct een bestelling plaatsen. Vervolgens levert Pirelli de banden aan de dichtstbijzijnde dealer. Daarnaast is het ook mogelijk om gedurende het bestellingproces een afspraak te maken voor het plaatsen van de banden.
"Met de website willen we onze klanten een flexibele direct sales- en montagedienst bieden", zegt bandenfabrikant Pirelli over de keuze voor hybris. "Een vereiste was dat de nieuwe online winkel de service zou bieden die klanten wereldwijd van ons gewend zijn."
"Hybris heeft een goede reputatie op het gebied van e-commerce-systemen die geschikt zijn voor meerdere talen, gebieden en valuta", vervolgt Pirelli. "De schaalbaarheid en de snelheid van de implementatie zijn belangrijke factoren voor ons omdat we het nieuwe kanaal nu ook gaan uitrollen naar andere Europese landen. We zijn er van overtuigd dat hybris de juiste partner is om dit te realiseren."
"We zijn erg blij dat we Pirelli mogen helpen met de aanpak van hun nieuwe e-commerce-strategie", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux. "We kijken er naar uit om Pirelli's online verkoop op de lange termijn te ondersteunen op het gebied van functionaliteit, schaalbaarheid en robuustheid."
(369 woorden)
VOOR DE REDACTIE
Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed:
About Pirelli
Pirelli & C. SpA is a company listed on the Borsa Italiana (Italian Stock Exchange) and parent of a multinational Group which is active in over 160 countries and has an industrial experience of 136 years, primarily recognized for its capacity for innovation and deep knowledge of world markets.
The business unit Pirelli Tyre maintains the fifth largest turnover in the world among tyre producers and is a leader in high-end segments of the market, which has an integrated structure of production in 24 factories among 12 countries worldwide.
With a strong focus on technology and research, largely due to contributions from Pirelli Labs - the advanced research center which serves all business sectors within Pirelli - the Group has undertaken initiatives in recent years in areas of maximum innovation such as those relating to sustainable mobility.
In particular, as announced in the presentation of the industrial plan for 2009-2011, the Group's three year target is a transformation that will further lead Pirelli to focus on core businesses (Pirelli Tyre and anti-particulate filters of Pirelli Eco Technology) and to be a "green performer". This shall include activity towards the development of products and solutions in the field of "green economy". At the end of this period, the accumulation of "green" of revenues is expected to increase to about 40% of the total as compared to the 20% seen today.
In 2008, the Pirelli Group generated consolidated revenues of over EUR 4.6 billion, in line with the previous year, net of foreign exchange. The business had an employment figure of approximately 30,900 at year end.
Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Toys 'R' Us, De Bijenkorf, V&D, Pirelli, Zavvi, TUI, Lufthansa, Conrad, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Rexel, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.