VNU Media voltooit herfinanciering
03/08/2009 10:03
VNU Media
Haarlem - VNU Media kondigt verheugd aan vandaag de herfinanciering van het bedrijf te hebben voltooid. Op 1 juli verkreeg het bedrijf reeds unanieme instemming van zijn financiers voor het herstructureringsvoorstel, per vandaag is de transactie volledig gedocumenteerd en gefinancierd door alle partijen.
Deze transactie verschaft VNU Media een gezonde bedrijfsbalans en een onmiddellijke injectie van nieuw kapitaal ter ondersteuning van de uitvoering van het vijfjarige business plan.
3i, en fondsen beheerd door 3i ("3i"), de huidige aandeelhouder van de onderneming, en H.I.G. Capital, een bestaande financier van VNU Media, garanderen nieuw eigen vermogen in de onderneming voor een bedrag van EUR 17,2 miljoen. 3i en H.I.G. Capital bezitten nu beide een gelijk aandeel in de onderneming, aangevuld met een belang van het management van VNU Media. De voortdurende steun van deze financiële instellingen toont hun vertrouwen in het toekomstige potentieel en de waarde van VNU Media.
Nu de herfinanciering een feit is, kan VNU Media zich weer volledig richten op het verder uitbouwen van haar bestaande merken en het uitrollen van nieuwe initiatieven in recruitment media en online B2B markten.
Erik Hoekstra, CEO van VNU Media: " Het is goed nieuws dat we deze herfinanciering afgerond hebben en dat iedereen zich weer volledig kan richten op de toekomst.
We geloven dat het juist nu de tijd is om VNU Media verder uit te bouwen. Veel van onze concurrenten zullen weinig ruimte hebben om te investeren in deze economische zware tijden. Wij willen juist anticyclisch investeren om zo de beste diensten aan onze klanten te kunnen leveren, ook in moeilijke tijden. Wij zijn ervan overtuigd dat wij hiermee ons marktaandeel aanzienlijk kunnen vergroten. De recente TV campagne van Intermediair - de eerste in 44 jaar historie van dit merk - en de volledig gerestylde website zijn daar goede voorbeelden van. Voor Intermediair, als ook voor Nationale Vacaturebank, Computable en Tweakers staan er nog veel nieuwe initiatieven op stapel. Ik ben ervan overtuigd dat we met de hernieuwde steun van al onze medewerkers, aandeelhouders en financiers zelfs sterker uit deze recessie zullen komen."
Over VNU Media
VNU Media is één van de toonaangevende zakelijke uitgevers in Nederland met ruim 380 medewerkers in Nederland marktleider in de recruitment markt. VNU Media heeft een sterk merkenportfolio met Intermediair, IntermediairPW, Companyrating.nl, HRbase.nl, InFinancieel.nl, InIct.nl, InInterim.nl, InOverheid.nl, Overheidscircuit.nl, NationaleVacaturebank.nl, Computable, CRN, ITKnowledgebase.nl, Koopinfo.nl, Tweakers.net, VNUnet.nl, ITDirectory.nl en Marketingdirectory.nl.
http://www.vnumedia.nl