Succesvol recruitment via Twitter door Kunneman & Vandenbroek


Kunneman & Vandenbroek richt peilers op recruitment via nieuwe media

HOUTEN, 20090803 -- Werven en selecteren via de diverse CV boards op internet lijkt in populariteit af te nemen. Bedrijven grijpen soms zelfs terug naar het plaatsen van vacatures in regionale kranten om geschikte kandidaten te werven. Het netwerken, zowel zakelijk als privé, op internet heeft daarentegen een ongekende toevlucht genomen.

Kunneman & Vandenbroek werkt al geruime tijd met kanalen als Linkedin en Hyves om kandidaten middels een netwerk aan zich te binden. De waarde van Twitter is één van de laatste ontdekkingen van Kunneman & Vandenbroek. recruitmentsolutions.nl was en blijft de basis voor het aanbieden van complete vacatures. Om toch ook snel en gemakkelijk vacatures onder de aandacht te brengen binnen een groot netwerk heeft de organisatie ook .twitter.com/kunnemanbv in het leven geroepen. Via de Kunnemanbv op Twitter volgt en wordt de organisatie gevolgd door kandidaten, biedt de organisatie vacatures aan en post zij nieuwsfeiten over ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

"In principe hadden we binnen vijf werkdagen de eerste successen met Twitter"; aldus Marcel Kunneman, algemeen directeur van Kunneman & Vandenbroek. Hiermee doelt hij op twee gerealiseerde intake gesprekken met kandidaten voor concrete vacatures. Opvallend hierbij is dat met name de kandidaten voor de functiegroepen ICT en Sales veel volgers in zich hebben en dat Finance hier nog ietwat achterblijft.
Het searchen van kandidaten via Twitter bevindt zich nog in het begin stadium. "Niet iedere Twitteraar is zich nog bewust van de mogelijkheden, maar dat zal in de loop van de tijd zeker veranderen"; vervolgt Marcel Kunneman zijn verhaal. Door het noteren van bijvoorbeeld "ik zoek een baan als systeembeheerder in Houten" zal een Twitteraar veel reacties krijgen op zijn profiel en wellicht juist die uitdaging vinden die hij zoekt.

Marcel Kunneman benadrukt wel dat Twitter slechts een wervings- en search kanaal is voor kandidaten. "Het selecteren blijft een specialistisch vak waar wij kiezen voor persoonlijke aandacht en kwaliteit"; sluit Marcel Kunneman zijn verhaal af. Met de nieuwe wervingskanalen en de voelbare lift van de arbeidsmarkt is Kunneman & Vandenbroek vastberaden op zijn positie te verstevigen in de eredivisie van de werving & selectie branche.





Ingezonden persbericht