Ingezonden persbericht
---
PERSBERICHT
Amsterdam, 3 augustus 2009
ATCB kiest voor Time Out Amsterdam
Per 1 augustus werkt Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) samen met Time Out Amsterdam, het onafhankelijke magazine met insiders informatie over kunst, entertainment en uitgaan. Daarmee is Time Out Amsterdam nu hét Engelstalige evenementenblad voor bezoekers van Amsterdam en omgeving.
De samenwerking bestaat onder meer uit het vergroten van de oplage en het distributienetwerk, advertentiekorting voor de partners van ATCB en een tweemaandelijkse bijlage over Metropoolregio Amsterdam. De magazines die via het netwerk van ATCB verspreid worden zijn herkenbaar aan het I amsterdam-logo en het VVV-merk, de inhoud is echter gelijk aan de reguliere magazines. Vanaf augustus is Time Out Amsterdam beschikbaar in diverse hotels en verkrijgbaar bij alle VVV-vestigingen in Amsterdam en regio.
ATCB koos voor Time Out als samenwerkingspartner vanwege de hoge kwaliteit van het magazine. Internationaal is Time Out een zeer sterk merk. Wereldwijd brengen zij dertig stadsmagazines uit, van New York tot Hongkong en van Barcelona tot Dubai. Met Time Out Amsterdam heeft ATCB een kwalitatief hoogwaardig co-branded blad dat de maandelijkse Day by Day-uitgave gaat vervangen.
Geheel onafhankelijk magazine
Elke maand geeft Time Out Amsterdam een Engelstalig overzicht van 100 pagina's met kritische recensies en previews, dieptereportages, winkeltips en een op eigenzinnige wijze samengestelde culturele agenda. Deze agenda is geen simpele listing, maar staat vol tips en adressen in verschillende categorieën, vergezeld van een omschrijving van één van de culturele experts van de Amsterdamse redactie van Time Out. De onafhankelijk van het magazine blijft ook na de samenwerkingsovereenkomst van ATCB en Time Out Amsterdam gewaarborgd.
Todd Savage, directeur van Time Out Amsterdam, over de nieuwe samenwerking: "We zijn enthousiast over de voordelen die dit partnership voor zowel Time Out als ATCB oplevert. We denken dat dankzij de samenwerking met ATCB - en hun 100 jaar ervaring met het promoten van Amsterdam - nog meer mensen ons kwaliteitsmagazine voor de hoofdstad zullen lezen. We willen bezoekers helpen om zoveel mogelijk uit hun bezoek naar Amsterdam te halen."
Met ingang van de oktobereditie hoort bij dit bezoek ook de regio, want dan verschijnt in Time Out Amsterdam een tweemaandelijks bijlage: het regiomagazine. Hierin is actuele informatie over het metropoolgebied te vinden, waarmee bezoekers verleid worden om ook de regio te ontdekken. De volledige onafhankelijke redactie en opmaak wordt verzorgd door Time Out.
NB: persberichten van ATCB zijn digitaal te vinden op www.atcb.nl onder 'Nieuws'