Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

McDonald's lanceert blog voor interactieve campagne over voedingskwaliteit

Amsterdam, 3 augustus 2009 - McDonald's start vandaag een blog over voedingskwaliteit op haar website: www.mcdonalds.nl/hoemeerjeweet. Algemeen Directeur Jo Sempels en andere McDonald's medewerkers zullen regelmatig een bericht posten op het blog. Iedereen is van harte welkom om te reageren. Het blog is een onderdeel van de uitgebreide voedingskwaliteitcampagne die McDonald's deze week is gestart: Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet. Deze campagne belicht aan de hand van de Big Mac de kwaliteit, de herkomst en de bereiding van het rundvlees. Binnen de campagne is een grote rol weggelegd voor de dialoog met consumenten, die vorm krijgt met interactieve elementen.

De interactie met de consument vindt vooral plaats op www.mcdonalds.nl/hoemeerjeweet. Hier krijgen bezoekers niet alleen uitgebreide informatie over de ingrediënten die McDonald's gebruikt (met de focus op rundvlees), maar kunnen ze ook vragen voorleggen. Vanaf vandaag kunnen ze in dialoog gaan met McDonald's door te reageren op de blogberichten van McDonald's medewerkers. Algemeen Directeur Jo Sempels heeft het eerste bericht gepost. Na de zomer zal hij bovendien via een chat in discussie gaan met het Nederlandse publiek.

Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet
Naast de website omvat de campagne Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet een tv-commercial en een online-campagne. De campagne speelt in op de onwetendheid van consumenten. Uit onderzoek blijkt dat twee derde van de gasten van McDonald's niet weet dat de burgers van McDonald's uit 100% rundvlees bestaan. Tegelijkertijd wijst onderzoek uit dat mensen meer genieten van hun eten als ze weten dat hun voedsel van goede kwaliteit is. De nieuwe campagne komt ook tegemoet aan de behoefte van consumenten aan meer productinformatie. McDonald's gaat de hoge kwaliteit van haar producten benadrukken en voor eens en altijd afrekenen met broodje-aap-verhalen. Want hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet. Voor de campagne heeft McDonald's 5% van het totale marketingbudget heeft gereserveerd.

100% puur rundvlees van koeien die in de wei staan De campagne belicht de kwaliteit van McDonald's aan de hand van de Big Mac. Bij McDonald's zijn alle producten en ingrediënten van de hoogste kwaliteit en met de grootste zorg bereid. Zo wordt de Big Mac gemaakt van 100% puur rundvlees, van de mooiste stukken van de koe, waaraan bij de bereiding alleen peper en zout worden toegevoegd. Het vlees bevat dus geen kleur-, geur-,smaakstoffen en conserveringsmiddelen. De koeien zijn afkomstig uit Nederland en andere Europese landen en hebben zowel binnen als buiten staan grazen. In hun blogberichten zullen de McDonald's medewerkers ook ingaan op andere aspecten van voedingskwaliteit.