PERSBERICHT
McDonald's lanceert blog voor interactieve campagne over voedingskwaliteit
Amsterdam, 3 augustus 2009 - McDonald's start vandaag een
De interactie met de consument vindt vooral plaats op
Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet
Naast de website omvat de campagne Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet een tv-commercial en een online-campagne. De campagne speelt in op de onwetendheid van consumenten. Uit onderzoek blijkt dat twee derde van de gasten van McDonald's niet weet dat de burgers van McDonald's uit 100% rundvlees bestaan. Tegelijkertijd wijst onderzoek uit dat mensen meer genieten van hun eten als ze weten dat hun voedsel van goede kwaliteit is. De nieuwe campagne komt ook tegemoet aan de behoefte van consumenten aan meer productinformatie. McDonald's gaat de hoge kwaliteit van haar producten benadrukken en voor eens en altijd afrekenen met broodje-aap-verhalen. Want hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet. Voor de campagne heeft McDonald's 5% van het totale marketingbudget heeft gereserveerd.
100% puur rundvlees van koeien die in de wei staan De campagne belicht de kwaliteit van McDonald's aan de hand van de Big Mac. Bij McDonald's zijn alle producten en ingrediënten van de hoogste kwaliteit en met de grootste zorg bereid. Zo wordt de Big Mac gemaakt van 100% puur rundvlees, van de mooiste stukken van de koe, waaraan bij de bereiding alleen peper en zout worden toegevoegd. Het vlees bevat dus geen kleur-, geur-,smaakstoffen en conserveringsmiddelen. De koeien zijn afkomstig uit Nederland en andere Europese landen en hebben zowel binnen als buiten staan grazen. In hun blogberichten zullen de McDonald's medewerkers ook ingaan op andere aspecten van voedingskwaliteit.