Ingezonden persbericht



---




- PERSBERICHT -

COMEDY CENTRAL BREEKT RECORDS IN JULI

Amsterdam, 3 augustus 2009

De maand juli betekende voor Comedy Central de beste maand van het jaar binnen de doelgroep 20-49 jaar, met een marktaandeel van 2.7%. Ook binnen de doelgroep 20-34 jaar gaat het goed met de zender, met een marktaandeel van 3.7% was juli de beste maand ooit. Comedy Central is daarmee zenders als RTL8 en Nederland 2 voorbijgestreefd en inmiddels meer dan twee keer zo groot als zenders zoals Discovery Channel en National Geographic Channel.

Comedy Central verwacht in de rest van 2009 nog verder te groeien door het introduceren van een nieuwe weekendprogrammering. Deze is gisteren, direct na Studio Sport, gestart met een eredivisie aan topseries zoals Entourage, Weeds en 30 Rock. Vanaf 15 augustus start de nieuwe zaterdag, met internationaal en lokaal entertainment en stand-up shows. In september begint de nieuwe vrijdag programmering, met spannende series als Hustle en schokkend leuke nieuwe afleveringen van Kenny vs Spenny en South Park.

Bron: Stichting Kijkonderzoek.
Cijfers inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzending. Tijdvak: 20.00 - 05.00.


- EINDE BERICHT -