Ingezonden persbericht
.
Persbericht - Amsterdam, 3 augustus 2009
de-construct ontwikkelt nieuwe site voor Discovery Networks Benelux
Het Amsterdamse creatieve bureau de-construct, heeft een nieuwe corporate website ontwikkeld voor Discovery Networks Benelux. De B2B-site toont de merkpositionering en de unieke content van het televisienetwerk aan adverteerders, pers en overige relaties.
Het ontwerp van de nieuwe Discovery Networks-site is geïnspireerd op het Kraanspoor, het kantoorgebouw waar Discovery is gevestigd op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Het Kraanspoor, meermalen uitgeroepen tot het groenste gebouw van Europa, 'ademt' Discovery vanwege het ontwerp en de ligging. Ter inspiratie bracht het de-construct team enige tijd door in het gebouw om tot het creatieve concept te komen.
Hesther Jolly, pers & communicatie manager bij Discovery Networks Benelux: "de-construct heeft vanaf het begin begrepen waar ons merk voor staat en dit weten te vertalen naar een website met een duidelijke de-construct-signatuur: modern, transparant, gebruikersvriendelijk en vooral: heel 2.0. De benadering van de-construct past goed bij Discovery Networks Benelux. We zijn erg blij met het eindresultaat."
Neil Bedwell, managing director de-construct: "Discovery Channel is een van de eerste projecten die we binnenhaalden na de officiële opening van ons kantoor in Amsterdam afgelopen januari. Het is een mooi merk en een grote kans om te laten zien wat we kunnen. De mensen van Discovery gaven ons grote creatieve vrijheid en het vertrouwen dat geleid heeft tot dit prachtige resultaat."
---
de-construct is een creatief digitaal bureau met een heldere missie; combineer consumer insights met sterke creatie en creëer zo, met gebruik van de beschikbare technologie, campagnes en experiences die merken verbinden met hun doelgroep. de-construct heeft kantoren in Londen en Amsterdam en werkt voor onder andere Grolsch, adidas en Vitra. de-construct won afgelopen jaar 4 prijzen bij de Webbys.