Ultimatum voor Thuiszorgservice Nederland
TSN en de vele dochterondernemingen zijn verwikkeld in verschillende
overnameprocedures en reorganisaties. ABVAKABO FNV heeft daarom de
laatste maanden veelvuldig contact gehad met de directie van TSN over
een landelijk sociaal plan, maar dat is niet gelukt. In de eerste
plaats omdat de directie onvoldoende tegemoet wenste te komen aan de
eisen van de vakbond. Ten tweede werd de klachtenstroom van
TSN-medewerkers steeds groter, terwijl het vertrouwen in de directie
zienderogen daalde.
Reden hiervoor was dat de directie niet in staat bleek de groeiende
stroom problemen en klachten aan te pakken. Zo ondervinden medewerkers
van TSN onder andere problemen met de uitbetaling van het salaris,
reiskosten, or-uren en periodieke loonsverhogingen. Verder is het
spaarloon wel ingehouden maar nooit op een tegenrekening gestort,
klopt het gestorte salaris niet altijd met het bedrag op het
loonstrookje en is het overzicht op het vakantiesaldo volledig zoek.
Na veelvuldig contact tussen ABVAKABO FNV en TSN vindt de vakbond het
nu genoeg. Zorgbestuurder Jan Kramer: "We hebben alle klachten van
medewerkers geïnventariseerd en die aan de directie voorgelegd. Het
antwoord van TSN was volstrekt onvoldoende, bovendien groeit de
klachtenlijst nog steeds. Daarmee is voor ons de maat vol. We hebben
de directie van TSN vandaag per brief een ultimatum gegeven: over twee
weken moeten de problemen zijn opgelost."
Als TSN niet afdoende reageert op het ultimatum en de problemen over
twee weken niet zijn verholpen, dan onderneemt ABVAKABO FNV juridische
stappen.
rkers,
aan leden van ABVAKABO FNV.
ABVAKABO FNV