Thermochromische inkt geeft ideale drinktemperatuur Grolsch bier aan
30/07/2009 11:00
Grolsch en Rexam
PERSBERICHT
Enschede, 30 juli 2009
Nieuwe generatie thermochromische inkt geeft ideale drinktemperatuur van bier aan
De nieuwe Koelmeter op de blikken van Grolsch is voorzien van een verbeterde thermochromische inkt. Deze innovatieve temperatuurgevoelige inkt - ontwikkeld in samenwerking met Rexam - geeft aan wanneer het bier in het blik koud genoeg is om te drinken. De inkt begint van kleur te veranderen bij 11 graden Celsius en is blauw zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur is (6 tot 8 graden Celsius). Vanaf deze zomer zijn alle Grolsch 33 cl blikken in Nederland voorzien van deze Koelmeter.
Rexam, leverancier van de blikken, heeft in samenwerking met Grolsch deze nieuwe generatie thermochromische inkt ontwikkeld. Ann Bonner, Market Manager bij Rexam: "De inkt is aangepast en verbeterd, waardoor het blauw bij de aanbevolen drinktemperatuur dieper van kleur is. Voor consumenten betekent dit dat de kleur blauw van de Koelmeter duidelijker zichtbaar is. Het is daardoor gemakkelijker om te zien of het bier koud genoeg is. Perfect gekoeld bier smaakt immers altijd het best." Het omslagpunt qua temperatuur is door Rexam in overleg met Grolsch ingesteld. Bij opwarming van het bier kleurt de inkt terug naar de oorspronkelijke kleur wit.
Grolsch is het eerste merk in Nederland dat deze nieuwe generatie thermochromische inkt op grote schaal inzet. "We zijn er trots op dat Grolsch positieve reacties van consumenten krijgt op de Koelmeter. Met veel genoegen hebben we aan deze nieuwe innovatie gewerkt.", vertelt Matthijs Jansen, Sales Director Benelux & France bij Rexam.
Jan Nales, Directeur Marketing bij Grolsch: "Met de Koelmeter maakt Grolsch op geheel eigen wijze de consument bewust van de temperatuur van zijn of haar bier. Het is een relevante toevoeging op onze blikken, waar velen plezier van hebben. Consumenten mogen van ons verwachten dat we hen een topkwaliteit bier leveren. Een koud blik Grolsch mag daarbij niet ontbreken."
Altijd en overal koud blikbier
De Koelmeter maakt deel uit van de Grolsch KOEL-campagne. Met KOEL biedt Grolsch de consument deze zomer verschillende oplossingen om blikbier heerlijk koud te houden. Zo zijn alle Grolsch blikken voorzien van een Koelmeter, zijn er Koeltips opgenomen op de blikverpakking, kunnen consumenten het Koelalarm downloaden en reist Grolsch door Nederland met de Koelservice waar lauwe blikjes bier - ongeacht welk merk - omgeruild kunnen worden voor een koel blikje Grolsch. Dit KOEL-offensief past binnen de missie van Grolsch om iedereen altijd en overal te kunnen laten genieten van kwaliteitsbier.
Meer informatie over de KOEL-campagne
www.grolsch.nl/koelblik
www.youtube.com/grolschkoeltips
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.koninklijkegrolsch.nl