Mexx Worldwide versterkt managementteam 30/07/2009 00:50

PR Newswire

AMSTERDAM, July 29 /PRNewswire/ --

- Volker Schmidt wordt Global Head van Wholesale Development en Regional Sales Vice President; Jim Nowak wordt Global Head van Product; Knut Burgdorf wordt Vice President van Marketing

Liz Claiborne Inc. (NYSE: LIZ) blijft bouwen aan een managementteam van wereldklasse voor Mexx Worldwide, met drie nieuwe belangrijke benoemingen in het leidinggevende team.

Volker Schmidt benoemd tot Global Head van Wholesale Development en Vice President van Regio 2
Volker Schmidt treedt op 1 november 2009 bij Mexx in dienst als Global Head van Wholesale Development en Regional Sales Vice President voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Noordse landen. In deze functie zal hij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de wereldwijde groothandelsdivisie van Mexx, en richting geven aan de samenwerkingsstrategie en -processen van Mexx. Daarnaast zal hij zich aansluiten bij de heren Yan Aerts en Shawn Cox als een van de drie Regional Sales Vice Presidents van Mexx, onder direct toezicht van Thomas Grote, de nieuwe Chief Executive Officer.

Voormalig Senior Vice President en Hoofd van Partnership Sales voor ESPRIT, Dhr. Schmidt, heeft een geweldige staat van dienst wat betreft het vergroten van het marktaandeel van ESPRIT, met name in Duitsland, een uiterst belangrijke markt voor Mexx. Hij was meer dan 16 jaar in dienst bij ESPRIT en wist de verkopen in die periode exponentieel te laten groeien. Voor zijn dienstverband bij ESPRIT vervulde Dhr. Schmidt diverse verkoopfuncties, onder andere bij het populaire Europese modebedrijf In-Wear en de Mustang Jeans Group.

Jim Nowak benoemt tot Global Head van Product
Met ingang van 1 november treedt Jim Nowak bij Mexx in dienst als Global Head van Product, waar hij verantwoordelijk zal zijn voor alle productdivisies van Mexx, onder direct toezicht van Thomas Grote. In deze functie zal Jim het beheer voeren over de volledige uitvoering van alle productcollecties, en de verantwoordelijkheid dragen voor de ijnarchitectuur, prijsstructuur, assortimentplanning en productdesign.

Voordat hij in dienst trad bij Mexx diende Dhr. Nowak in de functie van Senior Vice President en Hoofd van ESPRIT Casual, waar hij verantwoordelijk was voor de wereldwijde strategie van alle vrijetijdskledinglijnen van het bedrijf. Hij is al twintig jaar actief in de kledingindustrie en werkte de laatste negen jaar met producten in diverse divisies binnen ESPRIT, waaronder EDC (Esprit de Corp), vrijetijdskleding voor mannen, vrouwen en kinderen.

Knut Burgdorf benoemd tot Vice President van Marketing
Dhr. Burgdorf is benoemd tot Vice President van Marketing voor Mexx Worldwide en zal de verantwoordelijkheid dragen voor alle
marketingactiviteiten van het merk, van ontwerp tot productie. Hij is een doorgewinterde marketingprofessional met enorme ervaring in het opzetten van merken. Voordat hij in dienst trad bij het Mexx-team hield Dhr. Burgdorf zich bij TBWA bezig met belangrijke internationale merken. De laatste tijd werkte hij bij het spraakmakende bureau Parasol Island in Düsseldorf. Knut komt met ingang van 1 november 2009 onder direct toezicht van Thomas Grote te staan.

Bill McComb, Chief Executive Officer van Liz Claiborne Inc. zei over de aankondiging: "Met de indiensttreding van Volker, Jim en Knut gaan we verder met de vorming van een managementteam van wereldklasse voor Mexx Worldwide, vooruitlopend op de komst van Thomas Grote als CEO in oktober. Deze topmanagers beschikken over uitgebreide ervaring op het gebied van producten, branding, verticale en groothandelsverkoop en marketing binnen de belangrijkste markten van Mexx en voor vergelijkbare klanten als die van Mexx. Onze Mexx-partners hebben de afgelopen maanden grote stappen gezet om het merk in de juiste richting te sturen en onze product- en brandinginspanningen kracht bij te zetten, en tegelijkertijd het bedrijf te sturen naar een meer consumentgericht model waarbinnen de winkelier een grotere invloed heeft. De expertise en inzichten die deze topmanagers meebrengen zal voortbouwen op dit momentum en van onschatbare waarde blijken voor de ommekeer van Mexx en de inspanningen om het merk weer terug in het juiste spoor te krijgen."

Over Mexx
Mexx brengt een uitgebreid assortiment van modekleding en
lifestyle-accessoires op de markt voor dames, heren en kinderen. Onze eigentijdse en betaalbare producten worden verkocht in meer dan 66 landen verspreid over Europa, Canada, het Midden-Oosten en de regio Asia-Pacific. Voor meer informatie kunt u terecht op: www.mexx.com.

Over Liz Claiborne Inc.
Liz Claiborne Inc. ontwerpt en voert een internationaal portfolio van topmerken in de detailhandel, met inbegrip van Kate Spade, Juicy Couture, Lucky Brand en Mexx. Het Bedrijf beschikt daarnaast over een verfijnde groep van merken voor warenhuizen met sterke consumentenconcessies, zoals de merken uit de Liz Claiborne-lijn en de Monet-lijn, Kensie, Kensiegirl, Mac & Jac en de gelicentieerde DKNY Jeans Group. Zie www.lizclaiborneinc.com voor meer informatie.

Waarschuwing betreffende uitspraken met betrekking tot de toekomst De informatie in dit persbericht bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst waaraan enkele risico's en onzekerheden zijn verbonden, waarop Liz Claiborne Inc (het "Bedrijf") in veel gevallen geen invloed kan uitoefenen. Het Bedrijf wijst lezers erop dat informatie met betrekking tot de toekomst geen garanties biedt met betrekking tot toekomstige prestaties en dat de werkelijke resultaten wezenlijk kunnen afwijken van de resultaten die worden genoemd in de informatie met betrekking tot de toekomst. Het Bedrijf kan op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigingen aanbrengen in haar plannen, intenties, overtuigingen of verwachtingen als gevolg van veranderingen in de aannames van het Bedrijf of andere factoren. Tot de uitspraken met betrekking tot de toekomst in dit document behoren onder andere uitspraken betreffende de uitvoering van ons voorgenomen gebruik van de opbrengsten van het aanbod en mogelijk schommelingen in de conversiewaarde van de converteerbare preferente aandelen. Hoewel het Bedrijf ervan overtuigd is dat de aannames betreffende gebeurtenissen in de toekomst redelijk zijn, wijst het Bedrijf erop dat aan het voorspellen van bepaalde belangrijke factoren van nature moeilijkheden zijn verbonden die gevolgen kunnen hebben voor de toekomstige prestaties en resultaten van het bedrijf. Tot de factoren die ertoe zouden kunnen leiden dat de resultaten wezenlijk afwijken van de resultaten die worden genoemd in de uitspraken met betrekking tot de toekomst behoren: algemene marktomstandigheden, risico's verbonden aan de algemene economische omstandigheden in de Verenigde Staten, Europa en andere delen van de wereld; het vermogen van het Bedrijf onder gunstige voorwaarden toegang te verkrijgen tot liquiditeitsbronnen die voldoende zijn voor de lopende cashvereisten, welke toegang negatieve gevolgen kan ondervinden van diverse factoren, waaronder het niveau van de cashflow van het Bedrijf, dat in verband staat met het bestedingsniveau van de consument en winkelier, de aanvaarding van de producten door de consument en de beschikbaarheid van leningen in het kader van de geamendeerde en verlengde kredietovereenkomst van het Bedrijf met de bank; verdere ongunstige veranderingen in de kredietwaardigheid van het Bedrijf, het vermogen van het Bedrijf om te voldoen aan financiële en andere overeenkomsten en de vereisten in de geamendeerde en hergeformuleerde kredietovereenkomst; schommelingen in de rentetarieven en wisselkoersen; risico's verbonden aan de benoeming van Li & Fung als de primaire wereldwijde inkoopagent van kleding en accessoires en de overdracht van de inkoopfunctie naar Li & Fung; risico's verbonden aan de inspanningen van het Bedrijf om de activiteiten van Mexx Europe te reorganiseren; en risico's verbonden aan het vermogen van het Bedrijf haar langetermijnplanning met succes uit te voeren. Aanvullende risico's en factoren worden vermeld in het gedeelte "Risk Factors" van het Jaarrapport van het Bedrijf op Formulier 10-K voor het fiscale jaar eindigende op 3 januari 2009, geactualiseerd door middel van het Kwartaalrapport van het Bedrijf op Formulier 10-Q voor het fiscale kwartaal eindigende op 4 april 2009, in Bijlage 99.2 bij het actuele rapport van het Bedrijf op Formulier 8-K, ingediend op 18 juni 2009, en de overige documenten die periodiek door het Bedrijf worden ingediend bij de U.S. Securities and Exchange Commission. Het Bedrijf neemt niet de verplichting op zich uitspraken met betrekking tot de toekomst publiekelijk te actualiseren of te herzien in verband met nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of om andere redenen.

Media: Dana Stambaugh, +1-212-626-3491, dana_stambaugh@liz.com; Beleggers in de VS: Robert Vill, +1-201-295-7515, Robert_vill@liz.com, beide van Liz Claiborne Inc.






-