Gemeente Lelystad
Lelystad opnieuw hoge score klantenmonitor bouwvergunningen
Woensdag 29 juli 2009
Lelystad doet het goed volgens haar klanten in het proces van de
bouwvergunningen. Dat blijkt uit de continue klantenmonitor van
PriceWaterhouseCoopers.
Op een flink aantal onderdelen laat Lelystad gemeenten als Almere, Den
Haag, Rotterdam, Groningen en Tilburg achter zich. Wat de klanten het
meest waarderen zijn de grondigheid van de controle (8,4), de
deskundigheid van de ambtenaren bij de controle (8,0) en het nakomen
van afspraken in het algemeen (8,0).
Mening klanten
De afdeling Ruimtelijke Dienstverlening van de gemeente neemt deel aan
een continue klantenmonitor van PriceWaterhouseCoopers, waarbij
klanten van de afdeling wordt gevraagd hun mening te geven over de
dienstverlening op het gebied van vergunningverlening, toezicht en
handhaving van de bouwregelgeving en aanverwante regelingen.
Vergelijking gemeenten
De monitor geeft daarnaast ook inzicht in hoe Lelystad het doet in
vergelijking met andere gemeenten. De klantenmonitor geeft scores per
fase van het bouwvergunningproces, namelijk
1. contact en informatie
2. vooroverleg
3. indiening
4. toets
5. welstand
6. algehele dienstverlening
7. controle
Op alle onderdelen scoort Lelystad een dikke voldoende. De onderdelen
`contact en informatie' en `algemeen' krijgen de hoogste score. Op het
onderdeel `welstand' valt winst te behalen, ondanks dat ook dit
onderdeel een voldoende scoorde. Dan gaat het bijvoorbeeld over de
wijze waarop een aanvraag digitaal ingediend kan worden. Hier gaat de
afdeling dan ook mee aan de slag.
---