Favoriete internationale flirtzones in recente enquête HolidayCheck


BOTTIGHOFEN, 20090729 -- Een beetje flirten moet toch geen kwaad kunnen. Een recente enquête van HolidayCheck toont aan dat Nederlanders, Duitsers, Britten en Italianen op diverse manieren flirten, en opmerkelijk genoeg een uiteenlopende keuze hebben wat betreft de locatie om te flirten. Laten we eens kijken waar flirten al niet goed voor is.

De clubscene is de populairste flirtzone voor vakantiegaand Nederland, 41,7% sjansen er op los in bar en discotheek. Onze oosterburen wisselen tevens graag oogcontact uit met onbekenden op de dansvloer, 34,7% van hen geeft aan dat hun flirtvoorkeur uitgaat naar de disco. Britten begeven zich, na enige alcohol, met 28,3% eveneens op het liefdespad. Met een schamele 12,6% zijn de Italianen niet zo actief tijdens het nachtleven.

Rond het zwembad of op het strand, de ideale plaats voor 36,8% van de Italianen om het andere geslacht te versieren. Tevens een favoriete locatie voor de Duitsers (29,2%) en Nederlanders (25%), zij testen hier maar al te graag hun flirtbedrevenheid. In tegenstelling tot de Britten, zij veranderen al snel in een muurbloempje. Slechts 23,9% van de ondervraagden zou 'de sprong wagen en neemt het flirt risico` in de buurt van het zwembad en strand.

Veel vakantiegangers boeken een excursie, niet alleen voor het bezoeken van een folkloristisch evenement, inheems dorpje of zonnig eiland. Een toeristisch uitje trekt in verhouding meer vrouwen. Mannelijke vakantiegangers denken daar een aantrekkelijke single te treffen, om daarmee de rest van de vakantie te vieren. Nederlanders zijn gek op georganiseerde dagtochtjes, 16,7% meent daar hun vakantielief te vinden. Italianen (14,9%) denken dat zij een excursie hebben geboekt om een begeerlijke vakantiepartner te vinden. 12,6% van de Duitsers kunnen het niet laten een beetje te flirten tijdens een saaie rondleiding. Teleurstellend zijn (weer) de Britten (8,7%), snappen zij niet dat er buiten `the pub` ook potentiële kandidaten te vinden zijn?

Fris in het vliegtuig en alvast oefenen met de flirttechnieken, minst in trek bij de Nederlanders. Zo`n 4,2% spreekt dit idee aan. De Britten grijpen dit echter met veel enthousiasme aan, 26,1% van de ondervraagden waren hiertoe zeer bereid! Percentages voor Duitsland (12,1%) en Italië (9,6%) suggereren dat ook zij meer tijd nodig hebben om zich op te warmen voor cupido.

Neem een kijkje op de HolidayCheck.nl en staar naar de mooie foto's en video's om te zien of de statistieken echt niet liegen!





Ingezonden persbericht