Ingezonden persbericht


Persbericht

29 juli 2009

Salesforce.com: real-time cloud computing neemt grote vlucht in Benelux

~ 1000ste klant binnen Benelux - Thomas Cook België- bevestiging van succes Salesforce CRM ~

Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, heeft zijn 1000ste klant in de Benelux opgetekend. Thomas Cook België, een van Europa's grootste reisorganisaties, zet Salesforce CRM in om een 360º-kijk op al zijn klanten en prospects te genereren binnen al zijn merken en sales- en communicatiekanalen. Ondernemingen van iedere grootte houden zich in de huidige economische tijd meer dan ooit bezig met het vinden van de meest effectieve oplossing voor hun CRM-vraagstuk. Zij zijn op zoek naar het vinden van een schaalbare oplossing die kostenefficiënt is, snel te implementeren en weinig risico met zich meebrengt.

Naast Thomas Cook België heeft salesforce.com de afgelopen periode nieuwe klanten uit verschillende branches opgetekend, waaronder VNU Media, TNT Post Pakketservice, Bilderberg, Barco, Reed Business en Van Ameyde. De resultaten uit een onafhankelijk onderzoek onder salesforce.com-klanten laat zien dat bedrijven met de inzet van cloud computing hun bedrijfsresultaat zien verbeteren. Salesforce CRM-klanten gaven zeer goede bedrijfsresultaten aan, zoals een omzetgroei van 34%, een verbetering van de winstmarge met 17% en een stijging van 25% in algemene klanttevredenheid.

Dries van der Vossen, MD van Bilderberg: "We werken nu sinds 2006 met Salesforce en dit heeft de wijze waarop wij onze klantinformatie beheren revolutionair veranderd. Salesforce CRM heeft ons de afgelopen periode in staat gesteld onze groeidoelstellingen, ondanks een onstuimige markt, te halen." Ook VNU Media heeft met behulp van Salesforce CRM zijn sales organisatie verder kunnen professionaliseren. Hans Platschorre, CFO VNU Media: "We hebben nu tools waarmee we in staat zijn onze klantgegevens beter te analyseren. Zo kunnen we vaststellen waar zich groeimogelijkheden binnen de advertentiemarkt bevinden."

"Het meest trots ben ik op de resultaten die onze klanten behalen. De uitkomsten van ons meest recente klanttevredenheidsonderzoek onderstrepen voor ons dat we als marktleider op het gebied van zakelijke cloud computing de juiste weg zijn ingeslagen. In tijden zoals deze ondervinden Salesforce CRM-klanten de voordelen van ons cloud computingmodel, waardoor zij niet te maken hebben met de hoge kosten en beperkingen die traditionele software met zich meebrengt", aldus Hans Brouwer, regional director Benelux bij salesforce.com.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Het portfolio van Salesforce CRM-applicaties, beschikbaar op http://www.salesforce.com/products/, heeft de wijze waarop bedrijven samenwerken en communiceren met hun klanten via sales, marketing en service, revolutionair veranderd. Met het Force.com-platform (http://www.salesforce.com/platform) kunnen klanten, partners en ontwikkelaars snel krachtige bedrijfsapplicaties bouwen waarmee ieder onderdeel van het bedrijf in de cloud kan draaien. Gebaseerd op salesforce.com's real-time, multi-tenant architectuur, bieden Salesforce CRM en Force.com de snelste weg naar klantsucces met cloud computing.

Vanaf 30 april 2009 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 59.300 klanten, waaronder Allianz Commercial, Dell, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl/.

###

Copyright (c) 2008 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce.com and the "no software" logo are registered trademarks of salesforce.com, inc., and salesforce.com owns other registered and unregistered trademarks. Other names used herein may be trademarks of their respective owners.



Ingezonden persbericht