Belgische kunstgrastechnologie charmeert Mexico
29/07/2009 11:05
DESSO SPORTS SYSTEMS
Mexicaanse voetbalbond start langdurige samenwerking met Desso
Het Mexicaanse nationale elftal won zopas de "Gold Cup 2009", het belangrijkste voetbaltoernooi voor landenteams in Noord - en Midden-Amerika en het Caribisch gebied. Het toernooi wordt om de twee jaar georganiseerd door de CONCACAF, de tegenhanger van UEFA.
Mexico, dat het in de finale opnam tegen de VS, zal op voetbalgebied voortaan ook een Belgisch tintje krijgen. De Mexicaanse voetbalbond tekende zopas een akkoord met Desso Sports Systems
Het partnership met Desso Sports Systems past in de langetermijnvisie van de voetbalbond om het voetbal zowel op professioneel als amateurniveau verder te ontwikkelen. Desso zal daarbij zijn jarenlange expertise inzake innovatieve kunstgrasvelden inzetten.
De samenwerking moet resulteren in voetbalvelden die optimaal beantwoorden aan de vereisten van de Mexicaanse voetbalclubs, met als uiteindelijk doel het Mexicaanse voetbal op een hoger niveau te brengen.
De voetbalbond heeft gekozen voor Desso Sports Systems omwille van de talrijke positieve ervaringen van Europese topclubs met Desso-velden en de sterke lokale vertegenwoordiging van Desso in Mexico door Advance Surfaces México.
Mexicaanse Desso-klanten zijn ondermeer Chivas, Cruz Azul, Estadio Caliente, de universiteit van Coahuila en de universiteit van Nuevo Leon, Monterrey.
Over Desso
Desso Sports Systems is marktleider in sportvelden. Jaarlijks produceert het bedrijf 3 miljoen m² kunstgras voor ondermeer voetbal-, tennis-, hockey- en rugbyvelden. Ook het versterkte natuurgrassysteem Desso GrassMaster is internationaal succesvol bij prof- en amateurvoetbalclubs.
Ondermeer Arsenal FC, Liverpool, Tottenham Hotspur, Real Madrid, AZ Alkmaar, PSV, Feijenoord en RSC Anderlecht spelen en/of trainen dagelijks op een Desso-grasmat.
De onderneming maakt deel uit van Desso, gekend voor contracttapijt en tapijttegels voor ondermeer kantoren, openbare gebouwen, scholen, ziekenhuizen en vliegtuigen. Duurzaamheid en creativiteit zijn belangrijke kernwaarden die tot stand komen in het design en de 'Cradle to Cradle'-doelstellingen. Onder de klanten bevinden zich onder andere Rabobank, ABN AMRO, KPN, KLM, Marriot Hotels en Virgin Atlantic.