Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Mountain Design geeft sportplatform een herkenbaar gezicht
Achtergrond
Mission Olympic is een partnership van Coca-Cola en NOC.NSF en is al jaren het grootste jongeren sportplatform van Nederland. Elk jaar maken hierdoor 150.000 jongeren op middelbare scholen en in de steden kennis met diverse sporten. Mountain Design is gevraagd om voor de Mission Olympic 2009 een nieuwe brand identity te creëren.
Creatieve rationale
De centrale gedachte van de nieuwe Mission Olympic merk identiteit is gebaseerd op de verschillende sporten over de gehele wereld. Deze diversiteit aan sporten is iconisch weergegeven op een ronde (wereld)bol. Daarnaast communiceert de ronde vormtaal met elkaar sporten. Mede door de eenvoudige grafische beeldtaal en sterke rode kleur zorgt het logo voor een gemakkelijk herkenning en de juiste verleiding.
Credentials
Opdrachtgever: Coca Cola Nederland
Merk: Mission Olympic
Bureau: Mountain Design
Account: Jorg Weppelink
Creatie: Richard Mooy
Bijgesloten
- Logo Mission Olympic
Over Mountain Design
Mountain Design is an (inter)national agency that has been helping clients communicate through design with their target groups. Our team is made up of extremely dedicated and experienced people with a passion for great design. Originally focused on distinctive packaging and corporate branding, we now cover all aspects of strategic positioning and brand creation. Together with our clients, we combine solid strategy with outstanding creativity and operational excellence to craft inspirational brands.