De Telefoongids


Persbericht

De Telefoongids BV neemt 50% belang in Werkspot.nl

Joint venture logische stap in groeistrategie beide bedrijven

Tilburg/Amsterdam, 27 juli 2009 ­ De Telefoongids BV, uitgever van De Telefoongids & Gouden Gids (op Internet, Print en Mobiel) neemt een belang van 50% in Werkspot.nl, dé marktplaats voor klussen in en om het huis. Voor De Telefoongids BV is deze joint venture een logische stap in de verdere uitbreiding van het online dienstenpakket met als doel het samenbrengen van consumenten en bedrijven. Voor Werkspot.nl betekent de samenwerking een groter bereik en meer bekendheid bij zowel particulieren als bedrijven in de bouwsector.

Rick van Boekel, namens De Telefoongids BV: "De joint venture met Werkspot.nl past helemaal binnen onze groeistrategie om naast papieren gidsen meer online diensten aan te bieden. Daarnaast is deze joint venture interessant voor De Telefoongids BV omdat Werkspot.nl zich richt op klusbedrijven, aannemers en vakmannen; ondernemers in deze branche waar wij al jarenlang een sterke band mee hebben. Het genereren van leads is onze core business en in dit geval geven particulieren daarnaast ook ratings en reviews als een klus is afgerond op werkspot.nl. Als marktleider in data en informatie op lokaal niveau blijven wij innoveren en investeren. Dit concept past daarom prima in ons servicepakket."

Joost Gielen, oprichter van Werkspot.nl: "Hoewel we veruit de grootste online marktplaats voor klussen in en om het huis zijn, zijn we nog relatief onbekend. De joint venture met De Telefoongids BV maakt het voor Werkspot.nl mogelijk om versneld te groeien. Hoewel er ook andere partijen serieus geïnteresseerd waren om een aandeel in Werkspot.nl te nemen, hebben wij bewust voor De Telefoongids BV gekozen. Wij kiezen hiermee voor toegevoegde waarde. Concreet betekent het dat we voor onze aanbieders extra traffic genereren en dat ze gebruik kunnen maken van de diensten van de grootste aanbieder in lokaal zoeken en vinden."

De Telefoongids BV
De Telefoongids Holding BV met zo'n 1.200 specialisten bestaat uit meerdere business units en merken, waaronder; De Telefoongids BV (De Telefoongids & Gouden Gids), LokaalTotaal (lokale gidsen), Suurland Outdoor BV (stadsplattegronden), City & Tourist Promotions BV (gemeentegidsen), Scoot Media (affiliate marketing) en ClearSense (online marketing bureau). Het hoofdkantoor van De Telefoongids Holding BV is gevestigd in Amsterdam

De Telefoongids BV is een multimediaal bedrijf actief op gebied van `local search' & `lead generation' in Nederland. Jaarlijkse verspreiding van regionale- en lokale gidsen, huis aan huis. Ook te raadplegen via Internet (www.detelefoongids.nl, www.goudengids.nl), Finnu (De Telefoongids in Windows Live Messenger) en Mobiele diensten zoals nummerinformatiedienst 1888, SMS1313, De Telefoongids Mobiel, Gouden Gids Mobiel, maar ook de Siemens huistelefoon en KPN Op Weg (navigatie).

De Telefoongids BV is uitgever van De Telefoongids & Gouden Gids en beschikt over de meest complete database van Nederland met relevante informatie over bedrijven, producten, diensten en personen. Wij stellen deze informatie beschikbaar via Internet, Print en Mobiel. De Telefoongids & Gouden Gids opereert in de snel veranderende zoek- en advertentiemarkt en loopt voorop in het ontwikkelen van innovatieve technologieën voor zoek- en vindgemak.

Dagelijks gebruiken ruim 2 miljoen* mensen De Telefoongids & Gouden Gids. De website www.detelefoongids.nl & www.goudengids.nl heeft elke dag één miljoen unieke bezoekers en staat daarmee in de top-10** van de meest bezochte sites in Nederland. Daarnaast gebruiken nog eens één miljoen mensen elke dag weer onze papieren gids. Van alle bedrijfsraadplegingen leiden maar liefst 7 van de 10 tot een aankoop waarmee een hoog rendement is gegarandeerd.

* TNS-NIPO monitor 2007/2008

** Multiscope 2008





Over Werkspot.nl
Werkspot.nl ­ opgericht in 2005 - is de eerste en grootste online marktplaats voor klussen in en om het huis. Het principe van Werkspot.nl is eenvoudig: opdrachtgevers plaatsen hun klus - hoe klein of groot ook - op de website. Ingeschreven klusbedrijven en vakmannen kunnen hier vervolgens een bieding op uitbrengen. Verder geven opdrachtgevers een referentie en rapportcijfer aan de vakman zodra een klus is afgerond. Door deze reviews krijgen medegebruikers een helder beeld van de kwaliteit van de vakman of klusbedrijf.

In 2008 werden meer dan 35.000 opdrachten op Werkspot.nl geplaatst: de prognose voor 2009 is 90.000 klussen. De biedingen worden gedaan door meer dan 5.000 vakmannen en dit aantal groeit nog steeds. De gemiddelde waarde van een klus is 2.500 euro, waarmee het totale bedrag dat in 2009 via Werkspot.nl wordt verhandeld 225 miljoen euro bedraagt. Kijk voor meer informatie op www.werkspot.nl


---


Noot voor de redactie,

De Telefoongids