Ingezonden persbericht


Onderzoek: 85% koopt liever producten van groene bedrijven

Deze week is het internationale Green Brands onderzoek gepresenteerd (zie bijlage). Dit onderzoek is o.a. uitgevoerd in opdracht van PR-bureau Cohn & Wolfe.

Enkele belangrijke conclusies:

§ meer dan 5000 respondenten in US, Zuid-Amerika, Europa en Azië

§ in Europa en US meer zorgen over economie dan over milieu, maar bereidheid om groene producten te kopen is groot

§ 85% koopt liever producten van groene bedrijven

§ Europeanen en Amerikanen vinden groene producten genoeg verkrijgbaar, maar 65% vindt ze te duur

§ om als bedrijf als 'groen' gezien te worden, moet je volgens de respondenten meer doen dan samenwerken met milieuorganisaties:


1. minder gevaarlijke stoffen gebruiken/uitstoten


2. gemakkelijk te recyclen producten maken


3. minder energie gebruiken

Volgens Cohn & Wolfe Benelux is het voor bedrijven steeds belangrijker om te laten zien wat ze werkelijk doen aan een beter milieu: "We werken voor een groot aantal organisaties met concrete duurzaamheidsdoelstellingen, waaronder British Airways, Henkel, Danone en Stichting Nederland Schoon. Vijf van onze klanten staan op de Dow Jones Sustainability Index", aldus Erik Graadt van Roggen, directeur van Cohn & Wolfe Benelux.

De grootste eer ging onlangs naar Cohn & Wolfe-klant Sims Metal Management, in Nederland marktleider in electronica recycling. Tijdens het World Economic Forum in Davos is Sims opgenomen in de Global Top 100 van meest duurzame organisaties.