Onderzoek: Onthaartrend bij mannen zet ondanks crisis stevig door


Man laat zich niet leiden door een krappe beurs als het gaat om schoonheid

EINDHOVEN, 20090722 -- Eindhoven 22 juli 2009 Ondanks de huidige crisis in alle sectoren van de economie, en de angst om geld uit te geven door particulieren, zijn er positieve economische ontwikkelingen die stevig doorzetten. Zo'n ontwikkeling is het definitief of permanent ontharen voor mannen. Uit onderzoek gehouden door het Eindhoven anti-aging Centre is gebleken dat zeker 30% van haar klanten bestaat uit mannen (onderzoek juni 2009) tegen 15 % in 2008. Ook het volume stijgt substantieel. Dat is een sterke stijging die gezien de huidige (beauty)uitgavetrends niet in lijn ligt met eerdere verwachtingen.

Voor mannen ligt er vaak een sociaal èn schoonheidsideaal aan te grondslag zo bleek uit een korte steekproef onder 80(mannelijke) klanten.
Sociaal omdat steeds meer mannen zich schamen voor beharing op schouders en billen. Daarnaast is de "total nude" trend nu volledig aanwezig in Nederland en geeft de man steeds meer uit om er verzorgd en "schoon" bij te lopen. Het hygiene gevoel is daarbij een belangrijk argument.
Daarnaast zijn mannen geinteresseerd als het gaat om nieuwe ontharingstechnieken zoals bijvoorbeeld VPL. Mannen zijn meer dan vrouwen geinteresseerd in de keuze van de lichtbron of flistlicht. Zij stellen meer technische vragen dan vrouwen bij de intake en tijdens de eerste behandeling.
Verder bleek uit hetzelfde onderzoek dat mannen gemakkelijker kiezen voor het nemen van een totale onthaarkuur. Waar vrouwen vaak een aantal behandelingen nemen en de kat uit de boom kijken beslist een man welhaast impulsief: het haar moet er af en wel gisteren!
Laatste is trouwens een algemene trend die hoort bij het mannelijk uitgavepatroon in de schoonheidsbranche. Mannen nemen dit soort beslissingen meteen omdat ze vaak menen een beter overzicht te hebben over de persoonlijke financien.

Eindhoven anti-aging Centre





ingezonden persbericht