Sanoma Uitgevers
Carat nieuw bureau Sanoma Uitgevers
---
14.07.09
Na een oriëntatie heeft Sanoma Uitgevers Carat als nieuw mediabureau
gekozen. Per 1 juli is de samenwerking gestart.
Nu Sanoma Uitgevers zich steeds meer crossmediaal oriënteert, is ook
haar rol als adverteerder gewijzigd. Mede daarom is dit jaar begonnen
met een centralisatie van de media-activiteiten van de Sanoma-merken.
In april is besloten een pitch uit te schrijven onder zeven bureaus
waarbij Carat er op creatief en digitaal vlak het meest uitsprong. Het
pitchteam is unaniem van mening dat Carat de case slim heeft opgelost,
met onder andere een verrassende benadering van PR, aldus Dolly van
den Akker, director Corporate & Sales Communications Sanoma Uitgevers.
Met de start van deze samenwerking is een einde gekomen aan de
jarenlange constructieve en succesvolle samenwerking met Starcom.
Uitstekende partner
Naast winnaar Carat bestond de uiteindelijke shortlist uit Mediacom,
Universal Media en Vizeum. Sanoma Uitgevers ziet in Carat een
uitstekende businesspartner die uitblinkt in crossmediaal denken. Het
bureau zal het hele mediatraject, van strategie tot implementatie,
gaan verzorgen.
Marcus Rueb, managing director Carat Nederland: We zijn blij dat we
Sanoma hebben overtuigd met een plan waarin een sterk idee is
uitgewerkt in magazines en social media met ondersteuning van search.
Alle tekenen voorspellen een inspirerende samenwerking met dit sterke
mediabedrijf.