Autoverzekering kan tenminste 10% goedkoper

22/07/2009 12:36

Vrij Verzekerd B.V.

Minder keuze, geen provisie en de klant kan zelf het werk doen. Verzekeren kan veel eenvoudiger, zo stelt Iet Jongbloed van VrijVerzekerd.nl.: "Wij bieden per verzekering één topproduct zodat klanten niet hoeven te kiezen. Advies is overbodig, de provisie gaat terug naar de klant. Het enige dat de klant hoeft te doen is het invullen van gegevens. Kortom: wij doen alleen topdekking en dat levert een besparing van tenminste 10% op."

Vast bedrag

Minder producten aanbieden, alleen topdekking, dat scheelt ook bij VrijVerzekerd.nl zelf enorm veel werk. De besparingen voor de consument kunnen daardoor stevig oplopen. Zo is bij de autoverzekering de besparing op de premie al snel 10%, in enkele gevallen zijn uitschieters gemeten die tot 49% oplopen. Naast het zeer overzichtelijke productaanbod wordt de premie gedrukt omdat de klant de provisie terugkrijgt. Iet Jongbloed: "Klanten betalen bij ons een vast bedrag aan bemiddelingskosten, dat bedrag staat op de website vermeld. Daarnaast beheren de klanten bij ons zelf hun verzekeringen op de website. Het is volledig transparant."

Andere rol verzekeraar

Naast een compleet pakket aan schadeverzekeringen werkt VrijVerzekerd.nl aan een soortgelijke dienstverlening voor pensioenen, waarmee mensen zelf kunnen bepalen hoe hun (aanvullende) pensioen wordt opgebouwd. VrijVerzekerd.nl wil daarmee de onrust op de pensioenmarkt wegnemen. Het feit dat VrijVerzekerd.nl deze producten zelf gaat ontwikkelen wijst op andere verhoudingen in de markt. Iet Jongbloed: "Wij hebben direct contact met klanten en weten heel goed wat zij willen. Dankzij die kennis gaan de verhoudingen veranderen, als intermediair gaan wij in de markt steeds meer bepalen hoe de producten van verzekeraars eruit zien. Verzekeraars missen die kennis. Via internet hebben wij hebben direct en intensief contact met onze klanten."

Klantenbinding

De grote uitdaging voor een internet verzekeraar als VrijVerzekerd.nl is het winnen van het vertrouwen van klanten, omdat er via internet minder persoonlijk contact is. VrijVerzekerd.nl maakt de site zeer persoonlijk: "Je kunt zien wie bij VrijVerzekerd.nl werken, onze mensen zijn makkelijk en direct via de mail en de telefoon te bereiken. En je krijgt ze ook aan de telefoon, want wij hebben geen anoniem call center. Daarnaast streven wij ernaar om onze filosofie en productinformatie over te dragen via filmpjes, die ook op YouTube staan. Aangevuld met allerlei handige informatie op de website. Anders gezegd: het moet ook leuk zijn om de site te bezoeken."

Over VrijVerzekerd.nl

VrijVerzekerd.nl is in 2005 opgericht door Iet Jongbloed, eigenaar van Financieel Adviesbureau Du Chattel & Jongbloed in Hoogland. VrijVerzekerd.nl is een internetplatform voor consumenten waarop zij zelf hun verzekeringen kunnen sluiten en beheren. VrijVerzekerd.nl koopt scherp in, levert alleen topdekking en berekent geen provisies. Klanten betalen een vaste vergoeding per verzekering, een contributie, ongeacht het verzekerde. VrijVerzekerd.nl heeft de vereiste vergunning van de AFM en is aangesloten bij het KiFiD, Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.





http://www.vrijverzekerd.nl

http://www.duchattel-jongbloed.nl