Ingezonden persbericht
Nederlandse finalisten Vodafone Mobile Clicks 2009 bekend
Internationale eindstrijd om EUR 150.000 prijzengeld tijdens PICNIC op 25 september
Amsterdam, 22 juli 2009 - Vodafone Nederland maakt vandaag de drie Nederlandse finalisten bekend van Vodafone Mobile Clicks 2009, de tweede editie van een competitie voor mobiel internet start-ups. De drie deelnemers die als beste uit de Nederlandse voorrondes zijn gekomen, nemen het op 25 september tijdens de grand finale op PICNIC op tegen de overige drie finalisten uit Groot-Brittannië. Daar is de wedstrijd dit jaar voor het eerst gehouden. Tijdens de internationale eindstrijd op PICNIC beloont Vodafone de beste ideeën voor een mobiele site, dienst of applicatie met een totaal aan prijzengeld van EUR 150.000 bruto.
De jurysessie met de acht Nederlandse halve finalisten van
De drie Nederlandse bedrijven die het tijdens de internationale finale van Vodafone Mobile Clicks op PICNIC 2009 mogen opnemen tegen elkaar en de concurrentie uit het Verenigd Koninkrijk zijn:
·
·
·
Yuri van Geest, Programmamanager VMC 2009: "Dit is het tweede jaar dat Vodafone Mobile Clicks wordt georganiseerd. Het is inspirerend en geweldig om te zien hoe deze competitie is gegroeid. Niet alleen in aantal landen maar bovenal in kwaliteit, kwantiteit en bevlogenheid van de mobiel internet start-ups."
Ook de jury is zeer enthousiast over het niveau van de finalisten. Namens deze, Marc Fonteijn, tevens voorzitter Mobile Monday Amsterdam: "Het is goed te merken dat de mobiele industrie nu echt in de spotlights staat. We hadden dit jaar een mix van heel volwassen en tegelijkertijd creatieve concepten. Helaas mochten we maar drie deelnemers naar de finale sturen. De jury is ervan overtuigd dat we nog veel gaan horen van deze finalisten. Uiteraard hopen we op een Nederlandse winnaar!"
De finalisten zelf zijn erg bij dat ze door zijn naar de internationale eindronde.
Maarten Lens-FitzGerald, Co-founder van Layar: ,,Wat mooi is, is dat het Layar-momentum en dat van Vodafone Mobile Clicks 2009 steeds precies gelijk lopen. Letterlijk tegelijkertijd met de eerste ronde hadden we onze software werkend en nu staan we ten tijde van de laatste nationale ronde overal in de pers. Afgelopen zondag nog hadden we een stuk in de Sunday Times. VMC houdt ons scherp: wat is nou exact onze propositie? Dat komt door de feedback en de vragen van de jury. Die zijn er duidelijk op een andere manier bij betrokken dan bijvoorbeeld een merk of ontwikkelpartij. Ze zijn er niet op uit om beter te worden van het concept, wel om het beste concept te vinden."
Mathys van Abbe, Founder van Mobypicture: "Voor Mobypicture en haar gebruikers is het belangrijk dat de operators zich focussen op het simpel mogelijk maken van delen van avonturen en het vertellen van verhalen van mensen. Het doordringen van Moby tot de finale van deze wedstrijd onderstreept dat Vodafone dat heel goed begrijpt en geeft ons vertrouwen in onze activiteiten en toekomst."
Renato Valdés Olmos, Founder van My Name is E: "Ik vind het te gek dat we in de finale staan. De Britse en Nederlandse deelnemers hebben voor zover ik heb gezien en gehoord een uitzonderlijke hoeveelheid kwaliteit en vooruitgang laten zien. We zullen zien wat de internationale finale in september ons brengt, maar ik weet zeker dat het in elk geval een geweldige happening gaat worden."
Mobile Clicks 2009 is een initiatief van Vodafone en heeft als doel de mobiele internetsector in Nederland en het Verenigd Koninkrijk een extra impuls te geven. Vodafone Mobile Clicks 2009 wordt gerealiseerd met medewerking van Trend8, Mobile Monday Amsterdam en PICNIC 2009.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
Over Vodafone Libertel B.V.:
Vodafone is het grootste internationale mobiele telecommunicatiebedrijf ter wereld, met deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 27 landen alsmede meer dan 40 partnernetwerken. Per 31 maart 2009 heeft Vodafone proportioneel ruim 302 miljoen klanten wereldwijd. Voor meer informatie, ga naar
Ingezonden persbericht