Internationale Vierdaagse Nijmegen
Persbericht 2009.021, 21 juli 2009
Vierdaagse in Beeld gunt kijkje achter de schermen
Eigen internet-tv van Vierdaagse komt schoorvoetend op gang
Niet om de talloze media concurrentie aan te doen, maar vooral om alle
Vierdaagsefans een kijkje achter de schermen te gunnen.
Dat is het doel van Vierdaagse in Beeld, de naam die de Vierdaagse
gegeven heeft aan het `eigen' internet-tv station dat sinds maandag
schoorvoetend op gang komt. "Natuurlijk willen we niet de concurrent
zijn van de omroepen en actualiteitenrubrieken, maar met ons eigen
Vierdaagse in Beeld kunnen we onderwerpen in de marge, waar de zenders
geen of nauwelijks belangstelling voor hebben, toch in beeld brengen",
aldus woordvoerder André Sonneville van Stichting DE 4DAAGSE.
Vanaf maandag verschenen de eerste clips op Vierdaagse in Beeld, dat
via de officiële website van de Vierdaagse (www.4daagse.nl) aan te
klikken is. Opbouw van start- en finishlokatie `de Wedren', de
inkwartiering van het Nederlandse Rode Kruis in de stadsschouwburg,
het aanmelden op zondag en maandag, het startschot door marsleider,
allemaal onderwerpen die een aardig clipje hebben opgeleverd.
Sonneville: "Dat geldt ook voor clipjes van onze sponsoren. Die komen
natuurlijk maar moeilijk aan bod bij de `gewone' televisie, terwijl ze
veelal toch wel een bijzonder verhaal hebben. Wij hebben daar oog en
oor voor en willen dat de echte Vierdaagsefans niet onthouden."
Naast clipjes zijn er bij Vierdaagse in Beeld ook webcams te zien die
live beelden vanaf de parkoersen direct op internet uitzenden. "Alles
bij elkaar gaan we deze week een behoorlijk programma-aanbod
verzorgen. Niet met wereldnieuws, wel met weetjes en opmerkelijke
feiten. Voor iedereen leuk om naar te kijken", besluit Sonneville.
Einde persbericht.