Internationale Vierdaagse Nijmegen


Persbericht 2009.021, 21 juli 2009

Vierdaagse in Beeld gunt kijkje achter de schermen

Eigen internet-tv van Vierdaagse komt schoorvoetend op gang

Niet om de talloze media concurrentie aan te doen, maar vooral om alle Vierdaagsefans een kijkje achter de schermen te gunnen.

Dat is het doel van Vierdaagse in Beeld, de naam die de Vierdaagse gegeven heeft aan het `eigen' internet-tv station dat sinds maandag schoorvoetend op gang komt. "Natuurlijk willen we niet de concurrent zijn van de omroepen en actualiteitenrubrieken, maar met ons eigen Vierdaagse in Beeld kunnen we onderwerpen in de marge, waar de zenders geen of nauwelijks belangstelling voor hebben, toch in beeld brengen", aldus woordvoerder André Sonneville van Stichting DE 4DAAGSE.

Vanaf maandag verschenen de eerste clips op Vierdaagse in Beeld, dat via de officiële website van de Vierdaagse (www.4daagse.nl) aan te klikken is. Opbouw van start- en finishlokatie `de Wedren', de inkwartiering van het Nederlandse Rode Kruis in de stadsschouwburg, het aanmelden op zondag en maandag, het startschot door marsleider, allemaal onderwerpen die een aardig clipje hebben opgeleverd. Sonneville: "Dat geldt ook voor clipjes van onze sponsoren. Die komen natuurlijk maar moeilijk aan bod bij de `gewone' televisie, terwijl ze veelal toch wel een bijzonder verhaal hebben. Wij hebben daar oog en oor voor en willen dat de echte Vierdaagsefans niet onthouden."

Naast clipjes zijn er bij Vierdaagse in Beeld ook webcams te zien die live beelden vanaf de parkoersen direct op internet uitzenden. "Alles bij elkaar gaan we deze week een behoorlijk programma-aanbod verzorgen. Niet met wereldnieuws, wel met weetjes en opmerkelijke feiten. Voor iedereen leuk om naar te kijken", besluit Sonneville.

Einde persbericht.