Gemeente Bodegraven

betrokken bij nieuwe naam

Inwoners Reeuwijk en Bodegraven worden betrokken bij nieuwe naam

De gemeenteraden van de gemeenten Reeuwijk en Bodegraven hebben een commissie `Naamgeving' in het leven geroepen die de komende weken gaat nadenken over de nieuwe naam van de fusiegemeente. De commissie, die bestaat uit vijf mensen, wil bij haar opdracht ook de inwoners van de gemeenten Reeuwijk en Bodegraven betrekken.

Op 1 januari 2011 worden Bodegraven en Reeuwijk samengevoegd tot één nieuwe gemeente. Maar hoe moet de fusiegemeente gaan heten? Inwoners van Bodegraven en Reeuwijk kunnen tot 1 augustus hun suggestie geven. De commissie hoopt dat er veel goede ideeën worden ingezonden voor een nieuwe naam. Het is geen wedstrijd: de naam die het meest genoemd wordt, zal niet automatisch de nieuwe naam worden van de fusiegemeente. Ook worden er geen prijzen uitgeloofd, iedereen die een naamsuggestie instuurt doet dat belangeloos. De commissie gebruikt de ingezonden naamsuggesties als inspiratiebron. In september wordt een overzicht van alle naamsuggesties gepubliceerd op de gemeentepagina's van Reeuwijk en Bodegraven.

In augustus geeft de commissie een advies aan de gezamenlijke gemeenteraden van Bodegraven en Reeuwijk. In dat advies zal de commissie drie of vier namen voorstellen met een motivering waarom juist voor die namen is gekozen. De beide gemeenteraden nemen in september een besluit. Het gezamenlijke raadsbesluit gaat via Gedeputeerde Staten naar de minister van Binnenlandse Zaken met het verzoek om de nieuwe, definitieve naam alsnog in het wetsvoorstel op te nemen.

Inwoners die een goed idee hebben, kunnen dat tot 1 augustus mailen naar reboprojectbureau@sgnet.nl of opsturen via de post naar de gemeente Reeuwijk, t.a.v. ReBo-projectbureau, Antwoordnummer 10804, 2810 VB Reeuwijk. Een postzegel is niet nodig.