Gemeente Lopik


Nieuws

Digitaal Loket uitgebreid met 7 producten

Op www.lopik.nl vindt u onder de knop `Dienstverlening' het Digitale Loket. Dit loket maakt het mogelijk op elk gewenst tijdstip elf producten en diensten van de gemeente Lopik af te nemen zonder een bezoek aan het gemeentehuis. Dit bespaart u reistijd, reiskosten en wachttijd. Kortom, gemak, gewin en genot!

Vanaf de opening van het loket in oktober 2007 tot en met heden hebben er al 420 transacties plaatsgevonden. Maar vanzelfsprekend blijven wij onze producten en diensten ook op het gemeentehuis aanbieden.

De volgende producten waren al via het Digitaal Loket af te nemen en indien nodig af te rekenen:

* uittreksel uit het bevolkingsregister;

* aangifte verhuizing;

* melden ophalen grofvuil;

* aangifte/afmelden hondenbelasting.

Deze vier producten zijn nu uitgebreid met de volgende producten en diensten:

* bewijs van Nederlanderschap aanvragen;

* bewijs van in leven zijn aanvragen;

* uittreksel/afschrift uit de burgerlijke stand aanvragen;
* eigen verklaring rijbewijs aanvragen;

* verzoek tot geheimhouding persoonsgegevens indienen;
* verzoek aanduiding naamgebruik;

* gevonden/verloren voorwerp aanmelden.