Gemeente Waddinxveen
Wijkplatforms
Gemeente Waddinxveen en Bureau Discriminatiezaken ondertekenen
uitvoeringsovereenkomst
burgemeester Cremers en directeur Gert-Jan Ankoné
Op maandag 20 juli 2009 hebben burgemeester Cremers en directeur
Gert-Jan Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken Hollands Midden en
Haaglanden in het gemeentehuis van Waddinxveen hun handtekening
gezet onder de uitvoeringsovereenkomst om de start van de
werkzaamheden van het bureau te markeren.
Â
Vanaf 1 juli 2009 kunnen inwoners van Waddinxveen met klachten of
vragen over ongelijke behandeling terecht bij het Bureau
Discriminatiezaken. Tot nu toe werden discriminatiezaken voornamelijk
bij het politiebureau gemeld. âMisschien is dit toch een te hoge
drempel voor veel mensenâ, aldus burgemeester Cremers. âIk hoop dat de
inwoners van Waddinxveen zich door middel van dit meldpunt vrijer
voelen om vermoedens van discriminatie of ongelijke behandeling te
melden.'
Â
Mensen die discriminatie ervaren kunnen dit op verschillende manieren
melden. Telefonisch via nummer 0800 321 86 86 (gratis), per e-mail via
bureau@discriminatiezaken.nl of via een meldingsformulier op
www.discriminatiezaken.nl. Bureau discriminatiezaken Hollands Midden
en Haaglanden registreert en behandelt de klachten en verwijst
eventueel door. Het bureau heeft gespecialiseerde consulenten in huis
en deze gaan zo nodig naar de gemeenten toe. Ook zal het Bureau
Discriminatiezaken in Waddinxveen bekendheid geven aan de mogelijkheid
om discriminatie te melden, onder andere door middel van specifieke
communicatie naar inwoners en bijeenkomsten voor sleutelfiguren.