Gemeente Waddinxveen

Wijkplatforms

Gemeente Waddinxveen en Bureau Discriminatiezaken ondertekenen uitvoeringsovereenkomst
burgemeester Cremers en directeur Gert-Jan Ankoné

Op maandag 20 juli 2009 hebben burgemeester Cremers en directeur Gert-Jan Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken Hollands Midden en Haaglanden in het gemeentehuis van Waddinxveen hun handtekening gezet onder de uitvoeringsovereenkomst om de start van de werkzaamheden van het bureau te markeren.

Â

Vanaf 1 juli 2009 kunnen inwoners van Waddinxveen met klachten of vragen over ongelijke behandeling terecht bij het Bureau Discriminatiezaken. Tot nu toe werden discriminatiezaken voornamelijk bij het politiebureau gemeld. âMisschien is dit toch een te hoge drempel voor veel mensenâ, aldus burgemeester Cremers. âIk hoop dat de inwoners van Waddinxveen zich door middel van dit meldpunt vrijer voelen om vermoedens van discriminatie of ongelijke behandeling te melden.'

Â

Mensen die discriminatie ervaren kunnen dit op verschillende manieren melden. Telefonisch via nummer 0800 321 86 86 (gratis), per e-mail via bureau@discriminatiezaken.nl of via een meldingsformulier op www.discriminatiezaken.nl. Bureau discriminatiezaken Hollands Midden en Haaglanden registreert en behandelt de klachten en verwijst eventueel door. Het bureau heeft gespecialiseerde consulenten in huis en deze gaan zo nodig naar de gemeenten toe. Ook zal het Bureau Discriminatiezaken in Waddinxveen bekendheid geven aan de mogelijkheid om discriminatie te melden, onder andere door middel van specifieke communicatie naar inwoners en bijeenkomsten voor sleutelfiguren.